Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Turpina pienākt bijušajam īrniekam adresētas vēstules. Saņēmējs ar korespondenci var rīkoties, kā uzskata par nepieciešamu

Ilustrācija no canva.com

Ko iesākt ar vēstulēm, kas nāk uz jūsu dzīvesvietu, bet ir adresētas citam? Izrādās, neko daudz. Redakcijā vērsās kāda aizkraukliete ar savu pieredzes stāstu. Viņas dzīvokļa pastkastītē regulāri parādās iepriekšējam īrniekam domātas vēstules. Tik vienkārši kārtību mainīt nevar — pasts korespondenci nogādā norādītajā adresē. Nav svarīgi, vai personai ar to ir saistība, vai nav.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Sieviete gadiem bijusi laba un korespondenci personīgi nodevusi adresātam. Viņa stāsta, ka īrnieks savulaik strādājis ārzemēs, kur kā faktisko dzīvesvietu norādīja tā brīža īrēto mitekli — sievietes dzīvokli Aizkrauklē. Mainot dzīvesvietu, īrnieka pēdas palika — pastkastītē vairākas reizes gadā parādās viņam adresētas vēstules. Aizkraukliete devās uz vietējo pasta nodaļu, lai jautājumu sakārtotu. “Vēlējos rakstīt iesniegumu, lai šai personai adresēto neturpina piegādāt man. Zinu, ka nedrīkstu citai personai domātas vēstules mest ārā, bet regulāri meklēt viņu rokā un nodot tās arī vairs nevēlos. Pasta darbiniece paņēma korespondenci atpakaļ, taču atvainojās un teica, ka neko darīt nevar — pasts sūta korespondenci uz norādīto adresi. Nav nozīmes, ka šai personai ar konkrēto adresi vairs nav nekādas saistības,” stāsta sieviete.

Ar lūgumu komentēt konkrēto situāciju, vērsāmies pie Lailas Kļaviņas, “Latvijas pasta” Komunikācijas un filatēlijas daļas vadītājas. Viņa apstiprināja, ka uzņēmuma klientu apkalpošanas speciālisti ik pa laikam saņem līdzīgus jautājumus. “Mēs izprotam klientes neērtības, vienlaikus informējot, ka “Latvijas pastam” kā pakalpojumu sniedzējam ir pienākums piegādāt vēstules, kā arī paziņojumus pēc adreses, kas norādīta uz aploksnes. “Latvijas pasta” darbību regulējošie normatīvie akti nosaka, ka tikai paši adresāti un nosūtītāji ir tiesīgi mainīt sūtījumu piegādes adreses. “Latvijas pastam” nav zināms, kādas personas dzīvo vai ir deklarētas norādītajā adresē. Uzņēmumam ir saistoši tikai sūtītāja vai adresāta norādījumi par sūtījumu, savukārt citu personu norādījumi nav saistoši, tādēļ kundzes iesniegums tika atteikts. Jāpiebilst, ka saņēmējs šajā gadījumā var rīkoties ar šo korespondenci, kā uzskata par nepieciešamu. Viena no iespējām ir atdot vēstules atpakaļ nosūtīšanai pasta nodaļā vai sazināties ar saņēmēju, adresātu un lūgt visās instancēs paziņot korekto adresi,” skaidro L. Kļaviņa un lūdz ar izpratni izturēties pret pasta pakalpojumu sniedzēja darbinieka rīcību, kas balstīta uz noteiktu procedūru un normatīvo aktu izpildi piegādes laikā.

Aizkraukliete jau izsenis lūgusi bijušajam īrniekam jautājumu ar vēstulēm nokārtot. It kā tas esot darīts, taču rezultāta nav. Vēstules turpina pienākt. 

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.