Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešana kavējas

Attēls no retv.lv

Šogad 16 valsts autoceļu posmos ir paredzēts ieviest vidējā ātruma kontroles sistēmu. Aprīkojums ir uzstādīts, taču patlaban sistēma vēl nedarbojas, informē uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” pārstāvji. Vidējā ātruma kontroles sistēmas piegādātājs, pilnsabiedrība “Fima Group”, turpina veikt uzlabojumus IT sistēmā, pēc kā būs jāveic iekārtu un sistēmas verificēšana. Piegādātājam par termiņa kavējumiem tiks piemērots līgumsods.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vidējā ātruma kontroles sistēmu šogad plānots ieviest arī trijos posmos uz šosejas Rīgas—Daugavpils: no Kokneses līdz Stukmaņiem (102,4. — 116,0. km); no tilta pār Aivieksti Pļaviņās līdz mājām “Banderi” (133,5.—139,2. km); no Krustpils līdz Stūrniekiem (150,2. — 159,7. km).

Katram posmam atsevišķi tiks veikta verificēšana (mērījumu precizitātes pārbaude un kļūdas noteikšana). Tās gaitā katra posma garums tiks precīzi izmērīts, izmantojot Latvijas Nacionālā metroloģijas centra rīcībā esošās attāluma mērīšanas ierīces, un norādīts verificēšanas sertifikātā, lai vidējais braukšanas ātrums tiktu aprēķināts korekti un bez kļūdām.

Diemžēl projekta ieviešana notiek ar ievērojamu kavēšanos. Sākotnēji tas notika tādēļ, ka bija nepieciešams izstrādāt vidējā ātruma kontroles sistēmas verificēšanas metodiku. Piegādātāju dēļ kavēšanās notika būvniecības procesā, kā arī turpinās sakarā ar nepilnībām izstrādātajās IT sistēmās.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laiku, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates, autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.

Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā braukšanas ātruma kontroles posmi tika izvēlēti, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījumu statistiku par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējo satiksmes intensitāti, kravas transporta īpatsvaru un satiksmes organizāciju (aizliegumu apdzīt). 

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.