Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Vēlme pēc jauna izaicinājuma. Picērijas “Lokāls” Aizkrauklē un Baldonē.

JAUNS IZAICINĀJUMS Žaklīnai ir ēdināšanas joma. Foto no personīgā albuma

Jau nedaudz vairāk kā pusgadu Aizkrauklē un Baldonē darbojas ēdināšanas uzņēmums “Lokals”. Uzņēmējiem Žaklīnai un Naurim Ieviņiem tas ir jauns izaicinājums — darboties ēdināšanas jomā. Tā gan vairāk ir Žaklīnas pārziņā, bet, ja nepieciešams, iesaistās abi, lai picēriju izveidotu par vietu, kur cilvēkiem patīk iegriezties.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viss ievirzās pareizajās sliedēs

Abiem uzņēmējiem ir saistība gan ar Koknesi, gan Aizkraukli, bet šobrīd viņi dzīvo Ogrē. Par darbību Aizkrauklē izlēmuši, jo šī vide pazīstama, bet Baldone ir netālu no dzīvesvietas.

Interesanti, ka picērijas stāsts gan vairāk saistīts ar Žaklīnas uzņēmējas garu, ne ar sapni par savu ēdināšanas uzņēmumu. Šobrīd jaunā sieviete vada trīs uzņēmumus. Pirmais izveidots kopā ar tolaik vēl nākamo vīru Nauri, kad viņa studēja jurisprudenci. “K.K.E” nodarbojas ar signalizācijas, videonovērošanas, ugunsdrošības, gudro māju, kontroles piekļuves sistēmām un citām ar drošību saistītām lietām. Žaklīna stāsta, ka jutusi vajadzību pēc savas nodarbošanās, un tolaik abi ar Nauri metušies nezināmajā uzņēmējdarbības pasaulē. Kārtojuši nepieciešamās formalitātes, kas prasīja savu daļu laika un pacietību, jo e-paraksts un dokumentu iesniegšana Uzņēmumu reģistrā elektroniski tajā laikā vēl nebija iespējama.

— Kad saņēmām dokumentus, ka mums ir reģistrēta SIA, mājās apsēdos un domāju: uzņēmums mums ir, ko tālāk? Viss gāja tik strauji, ka nebija laika padomāt, ar ko un kā sāksim. Tomēr viss kaut kā ievirzījās pareizajās sliedēs, — stāsta Žaklīna.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Lēmumu pieņem ātri

Ar picēriju bijis līdzīgi. Pirms apmēram trijiem gadiem ar vīru sprieduši, ka vajadzētu vēl kādu uzņēmējdarbības virzienu. Bijusi doma par ēdināšanu, bet citā vietā. Plānus gan tobrīd apstādināja kovids, bet iecere palika. Trīs gadus vēlāk, kad atkal bija vēlme jauniem izaicinājumiem, aizbraukuši apskatīt abas vietas. Tiekoties ar iepriekšējo uzņēmuma īpašnieku, tajā pašā vakarā pieņēma lēmumu — darīs.

— Tā bija piektdiena. Brīvdienās vēl likām kopā plusus un mīnusus, apsvērām sliktākos scenārijus, un pirmdien teicām — jā, pirksim. Nebija mums nekāda scenārija vai biznesa plāna. Tas bija vairāk intuitīvs nekā impulsīvs lēmums, jo jau iepriekš bijām par to domājuši. Turklāt uzskatījām, ka tas būs labs ieguldījums ilgtermiņā, — atceras Žaklīna.

Vēlme sadarboties

Viņa atzīst, ka tālāk tik vienkārši gan nebija. Pirmās nedēļas bija ļoti smagas, jo bija jādara lietas, ar kurām iepriekš nebija saskārusies. Gadu gaitā gan viņai izveidojies pietiekami daudz biznesa kontaktu un ir, kam piezvanīt, lai pajautātu, kā labāk rīkoties. Bija arī reizes, kad trūka padoma, piemēram, informācijas par darbu ar kases aparātiem, tad vēl visas prasības, ko uzrauga atbilstošie dienesti un citas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

— Tomēr pamazām viss kaut kā sakārtojās. Iepriekš, četrus gadus darbojoties kā izpilddirektore Vācijas audita un juridisko pakalpojumu uzņēmumā, guvu ļoti labu atziņu — esmu iemācījusies vadīt uzņēmumu, un nav tik būtiski, kādā jomā tas ir, jo biznesa procesi ir gana līdzīgi visos. Protams, ir jaunas nianses, kas jāapgūst, bet jau pēc aptuveni mēneša sapratu, ka varu vadīt arī ēdināšanas biznesu, apgūstot šīs nianses. Nedrošības sajūta lēnām pazuda, — saka Žaklīna.

Paralēli Žaklīnai ir arī trešais uzņēmums, kas sniedz juridiskās konsultācijas par IT drošību un datu aizsardzību. Viņa arī turpina studijas doktorantūrā un aktīvi iesaistās biznesa tīklošanas organizācijā, tāpēc diena ir gana saspringta. Viņai ir vēlme veidot arī ciešāku sadarbību ar Aizkraukles novada uzņēmējiem, cerot, ka ar laiku tas notiks aktīvāk.

Prieks par katru pircēju

Žaklīna ar vīru iegādājās jau darbojošos uzņēmumu, bet tajā bija nepieciešamas izmaiņas. Kā vienu no svarīgākajiem uzdevumiem viņa uzskatīja atgūt klientu un sadarbības partneru uzticību, veidot vidi, kur klienti vēlas iegriezties un baudīt ēdienu. Mainījies arī nosaukums un ēdienkarte. Baldonē picas var tikai pasūtīt un paņemt līdzņemšanai, bet Aizkrauklē var paēst arī uz vietas. Tā ir arī uzņēmēju vēlme — radīt vietu, kur cilvēkiem patīk ienākt un baudīt ēdienu. Žaklīna atzīst, ka prieks ir par katru, kas to izmanto, jo tas ir viņu darba novērtējums. Šī tendence arvien palielinās, bet cilvēka paradumus nevar mainīt vienā dienā, un tam nepieciešams laiks.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Uzņēmēja atzīst — sākot ēdināšanas uzņēmuma vadīšanu, radinieki un paziņas uzmundrināja, ka pica ir ēdiens, ko ģimenēs ēd visi. Arī paši tās iecienījuši. Klientiem vispieprasītākā esot “Trīs draugu” pica, tradicionālā ar sieru un salami, bet ir arī dažādi jaunumi. Kāds no tiem iegaršojas mazāk, bet dažs kļūst par pastāvīgu piedāvājumu. Žaklīna atzīst, ka pēc nedaudz vairāk kā pusgada darbības klientu plūsma un ienākumi ir samērā mainīgi. Tagad mērķis ir palielināt pārdošanas apjomus, lai stabilizētu situāciju, bet uzņēmēji ir optimistiski, ka viss izdosies.

— Ir vēl daudzas lietas, kas ēdināšanas uzņēmuma vadībā un darbībā jāapgūst, bet mācāmies. Kaut kas uzreiz neizdodas, bet arī savus darbiniekus mierinu, ka nevajag baidīties, bet solīti pa solītim risināt problēmu, jo soli pa solim visu sakārtosim, un, ar lielisku komandu strādājot, kopā mums viss izdosies! — saka Žaklīna Ieviņa. 

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par materiāla saturu atbild laikraksts “Staburags”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.