Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Sācies priekšvēlēšanu aģitācijas periods

Latvijā sācies un līdz vēlēšanu dienai — 1. oktobrim — notiks priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms 14. Saeimas vēlēšanām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šajā periodā aģitācijas veicējiem, plašsaziņas līdzekļiem un citām iesaistītajām pusēm jāievēro priekšvēlēšanu aģitācijas veikšanas noteiktā kārtība un ierobežojumi, tostarp attiecībā uz materiālu izvietošanu preses izdevumos, publiskajās vietās, internetā, kā arī elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.

Aģitācijas veicējiem, tajā skaitā politiskajām partijām, to apvienībām un deputātu kandidātiem atļauts izvietot apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kas līdz šā gada 5. maijam KNAB vai Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) iesniedza priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus. Visi iesniegtie reklāmas pakalpojumu sniedzēju izcenojumi KNAB ir publiski pieejami iestādes tīmekļa vietnē.

KNAB atgādina, ka šajā periodā noteikti vairāki ierobežojumi, piemēram, aizliegums īstenot slēpto aģitāciju, kuras atpazīstamākais izpausmes veids ir nenorādīts aģitācijas materiāla apmaksātājs, un aizliegums aģitācijas īstenošanai izmantot valsts un pašvaldību institūciju administratīvos resursus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ja iedzīvotājiem rodas aizdomas vai to rīcībā nonāk pamatota informācija vai pierādījumi, kas varētu liecināt par slēpto aģitāciju, administratīvo resursu izmantošanu un citiem pārkāpumiem, KNAB aicina nekavējoties ziņot iestādei. To iespējams darīt vairākos veidos, tajā skaitā anonīmā veidā bezmaksas mobilajā lietotnē “Ziņo KNAB”, zvanot KNAB uzticības tālrunim 80002070 vai rakstot uz e-pasta adresi knab@knab.gov.lv.

Priekšvēlēšanu aģitācijas uzraudzību atkarībā no aģitācijas kanāla veic KNAB un NEPLP. KNAB uzrauga priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumus un aizliegumus attiecībā uz priekšvēlēšanu izdevumu limitiem, administratīvo resursu izmantošanu un slēpto priekšvēlēšanu aģitāciju internetā, publiskās vietās, kā arī preses izdevumos un to elektroniskajās versijās. Savukārt NEPLP uzrauga priekšvēlēšanu aģitāciju televīzijā un radio.

Kā norāda KNAB, lai nodrošinātu līdzvērtīgus aģitācijas apstākļus, politiskajām partijām, to apvienībām un nesaistītajām personām ir noteikti priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu limiti. Ierobežotie izdevumi attiecas uz politisko reklāmu izvietošanu, labdarības pasākumiem, sponsorēšanu, pabalstiem un dāvinājumiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Politiskā partija vai apvienība, kas iesniegusi savu deputātu kandidātu sarakstu Saeimas vēlēšanām piecos vēlēšanu apgabalos, priekšvēlēšanu izdevumiem drīkst izlietot summu, kas nepārsniedz 708 053,30 eiro. Ja partija iesniedz savu kandidātu sarakstu tikai Rīgā, priekšvēlēšanu izdevumi nedrīkst pārsniegt 251 065,44 eiro. Savukārt, ja saraksts ir iesniegts Vidzemē, aģitācijas izdevumiem nedrīkst tērēt vairāk par 179 322,53 eiro, Latgalē — 94 879,52 eiro, Kurzemē — 85 371,13 eiro, bet Zemgalē — 97 414,69 eiro.

LETA

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.