Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Kārtība visiem Aizkraukles novada sociālajiem pakalpojumiem ir vienāda

Ilustratīvs attēls.

Redakcijai piezvanīja kāda jaunjelgaviete, kura bija sašutusi par sociālā dienesta darbinieku Jaunjelgavā nevēlēšanos palīdzēt ar transportu cilvēkam, kuram ir pārvietošanās problēmas. Aizkraukles novada Sociālā dienesta vadītājam gan neesot informācijas, ka transports prasīts. Kas patiesībā notika, grūti spriest. Zvanītāja stāsta vienu, sociālajam dienestam attiecīgā pieprasījuma iesnieguma nav.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jaunjelgaviete stāstīja, ka vērsusies pie sociālajiem darbiniekiem Jaunjelgavā ar lūgumu izmantot iestādes transportlīdzekli. Tas bija nepieciešams jaunjelgavietim, kuram ir trūcīgā statuss un pēc insulta ir pārvietošanās problēmas. Jaunjelgaviete stāsta, ka saņemts atteikums, pamatots ar to, ka iestādes transportlīdzeklis esot remontā. Sieviete piefiksējusi, ka dienā, kad transportlīdzeklis bija nepieciešams, tas esot bijis darba kārtībā pie sociālā dienesta ēkas. Vīrietis, kuram transports bija nepieciešams, uz bankas filiāli Aizkrauklē devās ar sabiedrisko transportu divu draugu pavadībā. Zvanītāja par notikušo bija aizkaitināta un vaicāja, kam tad sociālā dienesta transports ir paredzēts, ja cilvēks, kuram tas nepieciešams, to nevar izmantot?

Lūdzām Edvarta Pāvulēna, Aizkraukles novada Sociālā dienesta vadītāja, komentāru. Viņš interesējās par situāciju, taču sociālā dienesta darbinieki Jaunjelgavā teikuši, ka pagājušajā nedēļā neviens nav pieprasījis transportu. Ja būtu pieprasīts, tad arī aizvestu. Remontā transports noteikti nav bijis. Tiesa, tajā dienā tas atdots Jaunjelgavas vidusskolai, ja transportu izmantos vidusskolas vajadzībām, sociālajam dienestam tas nebūs pieejams.

“Pēdējā laikā esmu novērojis, ka daļa iedzīvotāju par transporta nepieciešamību zvana burtiski pēdējā brīdī. Pašvaldībai ir ierobežots autoparks, un bieži vien tā izmantošana ir saplānota jau laiku uz priekšu. Protams, ka domājam, kā atrisināt katru situāciju, bet gadās arī tā, ka nav variantu, ko piedāvāt. Tādēļ aicinu zvanīt sociālajam darbiniekam laicīgi.”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Sociālais dienests nodrošina transporta pakalpojumu personām, kurām ir apgrūtināta pārvietošanās un kuras pamatotu iemeslu dēļ nevar pārvietoties ar sabiedrisko transportu, personas nogādāšanai ārstniecības vai citās specializētās iestādēs. Transporta pakalpojums tiek nodrošināts darba dienās darba laikā, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējuma.

Kārtība visiem sociālajiem pakalpojumiem ir vienāda — pieprasījums tiek noformēts kā iesniegums. Ja tas netiek iesniegts papīra formātā, tad darbinieks fiksē mutvārdu iesniegumu un pēc tam ievada to pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammā par to, ka šāds pakalpojums tiek piešķirts, kā arī fiksē šo informāciju klienta lietā. 

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.