Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Kāpēc tēja ir maisiņos, bet kafija — nē? Aizkraukles skolēni iegūst balvu par inovāciju

Dominiks Ossovsks (no kreisās), skolotāja Kristīne Balta un Ritvars Igaunis pasākumā “Rīgā”. Foto no pasākuma

Aizkraukles novada skolēni guvuši panākumus šī gada lielākajā skolēnu mācību uzņēmumu pasākumā “Cits Bazārs”, ko rīkoja “Junior Achievement Latvia” un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un kas notika tirdzniecības centrā “Domina Shopping” Rīgā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Rada jaunu produktu

Iespēju piedalīties šajā pasākumā ar pašu radītajiem produktiem ieguva 270 labākie skolēnu mācību uzņēmumi no visas Latvijas. No mūsu novada tas bija Aizkraukles novada vidusskolas 6.b klases skolēnu Ritvara Igauņa un Dominika Ossovska veidotais un vadītais uzņēmums “Maisiņkafija”. Jaunos uzņēmējus vērtēja žūrijas komanda, un labākos apbalvoja desmit nominācijās. “Maisiņkafija” bija izvirzīta četrām nominācijām 5. — 9. klases grupā, iegūstot balvu nominācijā “Tehnoloģiskās inovācijas produkts/pakalpojums”.

Skolotāja Kristīne Balta stāsta, ka abi puiši jau no rudens sākuma aktīvi meklēja sava mācību uzņēmuma produktu. Gribējās kaut ko tādu, kas sniegtu gan prieku, gan būtu oriģināls. Viņiem bija uzdevums atrast problēmu un tad izdomāt tai risinājumu. Tā viņi nonāca līdz jautājumiem — kāpēc tēja ir maisiņos, bet kafijas nav? Kā iedzert dabīgu, maltu pupiņu kafiju bez biezumiem, ja nav kafijas automāta? Tā tapa ideja produktam — maltai pupiņu kafijai maisiņos.

Kad mācību uzņēmums “Maisiņkafija” bija oficiāli dibināts un produkts noteikts, jaunajiem uzņēmējiem priekšā bija vēl tāls ceļš — pārdomāt savas firmas tēlu, veidolu, stilu, saukli, logo, produkta iepakojumu, reģistrēt dokumentus, veidot dizainu un vēl daudzi citi darbi. “Maisiņkafija” direktors ir Ritvars, bet pārdošanas vadītājs — Dominiks. Abu sadarbība izvērtās veiksmīga, jo puiši ļoti labi saprotas, viņi ir ar lielu atbildības izjūtu un domā par attīstību.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Varēs iegādāties arī Aizkrauklē

— Kad uzzinājām, ka “Maisiņkafija” izvēlēts dalībai tirdziņam “Cits Bazārs” Rīgā, tā jau bija uzvaras sajūta — būt starp 270 labākajiem Latvijas skolēnu mācību uzņēmumiem! Taču tad nāca klāt papildus uzdevumi — kā iekārtot savu pārdošanas stendu, kādas būs cenu zīmes, kā puiši strādās ar klientiem, sadalīs pienākumus. Turklāt Dominiks ieguva arī vietu konkursā “Business Pitch”, kurā dalībniekam vienas minūtes laikā vajadzēja sniegt informāciju potenciālajam investoram, to ieinteresējot savā produktā. Dominikam bija labi sagatavota runa, kuru, kā viņš pats stāstīja, esot naktī pat sapnī runājis. Kā pārdošanas vadītājs viņš lieliski pierādīja savas prasmes un uzvarēja, — stāsta skolotāja.

Tomēr jaunajiem uzņēmējiem bija svarīgs ne tikai profesionāļu, bet arī pircēju novērtējums, iegādājoties produktus. Aizkraukliešiem savu maisiņkafiju izdevās veiksmīgi pārdot. Pirms tam puišiem bija labs treniņš uz vietas savā skolā. Tur izpirkts viss, un pasākumam Rīgā nācās gatavot jaunu produkciju. Turklāt tiem, kas vēl nav paguvuši nogaršot maisiņkafiju, iespēja to iegādāties būs skolēnu mācību uzņēmumu tirdziņā “Cits Bazārs” Aizkrauklē 18. martā.

Kristīne Balta atzīst, ka skolēniem tā bija izcila prakse, un kā paši atzinuši — šo dienu viņi nekad neaizmirsīs. Par paveikto liels paldies arī puišu vecākiem, jo jūtams viņu atbalsts un uzmundrinājums. 

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.