Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Kāpēc LMT nebrīdina klientus par krāpšanu viņu vārdā?

ilustratīvs foto

Mūsu lasītāja Birutas kundze atsūtīja vēstuli, vēloties brīdināt cilvēkus par kārtējo krāpšanas shēmu, kas izvērsta mobilo sakaru operatora LMT vārdā. Taču vairāk par to, ka gandrīz pati iekritusi krāpniekus nagos, viņa ir sašutusi par to, ka LMT, zinot par šādiem gadījumiem, nav par to brīdinājis savus klientus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Birutas kundze raksta, ka jau vairāk nekā desmit gadu ir LMT kliente, tāpēc neko ļaunu nedomājot, bija gatava piedalīties LMT vārdā izplatītajā aptaujā, kuras dalībnieki varot piedalīties loterijā. Kliedzošs gadījums! Gandrīz iekritu! — saka Birutas kundze, atzīstot savu neuzmanību, un priecājas, ka laikus apstājusies. Viņa lūdz brīdināt arī citus par šo krāpšanās veidu — loteriju caur aptauju LMT vārdā. Viņa par šo krāpšanas shēmu informējusi arī mobilo sakaru operatoru, taču ir nepatīkami pārsteigta par gauso reakciju un vienaldzīgo atbildi.

Savā iesniegumā LMT Birutas kundze raksta: “Datorā pēkšņi uzleca LMT aptauja ar vairākiem jautājumiem. Tika piesolīts, ka tā prasīs vien dažas minūtes mana laika. Uzraksts arī vēstīja, ka esmu tikusi 100 laimīgo klientu vidū, kuriem, aptauju veicot, tiks dāvināts jauns no triju veidu telefona aparātiem. Veicu aptauju. Tās beigās prasīja norādīt mājas adresi, telefona numuru, e-pasta adresi, tuvāko pilsētu. Esmu daudzus gadus LMT pastāvīgā pieslēguma kliente. Neko sliktu nedomājot, veicu prestižā zīmola prasīto. Taču piesardzīgu drīz vien darīja minūšu uzskaitījums, kas dots aptaujas veikšanai. Vēl vairāk, kad sāka prasīt manas bankas konta datus, aptauju pārtraucu.” Viņa vēlējās zināt, vai uzņēmums ir izplatījis šādu aptauju, cik tā ir droša un kas notiks ar viņas sniegtajām atbildēm, un, ja tā ir krāpniecība, vai viņai jāvēršas policijā vai uzņēmums pats to darīs?

Uz to saņemta ļoti formāla, birokrātiska standartatbilde: “Labdien! Paldies par informāciju! Atbildīgais dienests jau ir informēts par šāda veida situāciju. Informējam, ka šobrīd LMT nerīko šāda veida apbalvošanas, aicinām nekādus personīgos datus nevadīt!” Pēc tādas atbildes viņa vērsusies vēlreiz pie uzņēmuma ar lūgumu sniegt konkrētu atbildi — kad un kur varēs dzirdēt LMT informāciju Latvijas iedzīvotājiem par šo krāpniecisko loteriju? Taču pagaidām ir pilnīgs klusums.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jāpiekrīt Birutas kundzei, jo ne uzņēmuma LMT mājaslapā, ne arī citās interneta vietnēs vai ziņu portālos vēl 3. novembrī nekādu brīdinošu informāciju par krāpšanu mobilo sakaru operatora vārdā atrast neizdevās. To, ka uzņēmums kādreiz tādas atpaujas ar loteriju ir rīkojis, informācija gan atrodama. Tādas bijušas 90. gadu beigās un 2000. gadu sākumā. Iespējams, ka, balstoties uz to, krāpnieki arī cerēja izvērst šādas aktivitātes šodien. Pats uzņēmums “Latvijas Mobilais telefons” novembra sākumā ziņojis vien par to, ka septembrī tam izdevies novērst 1,2 miljonus kiberuzbrukumu saviem klientiem.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.