Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Aicina samazināt nodokli piena produktiem

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācija (LPTA) un Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome (LOSP) aicina valdību krīzes periodā samazināt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmi piena produktiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kā norāda biedrību pārstāvji, gan LPTA, gan LOSP uzskata, ka būtisks krīzes atbalsta instruments Latvijas piena ražotājiem būtu PVN samazināšana piena produktiem. Organizāciju ieskatā PVN samazināšana augļiem un dārzeņiem apliecināja, ka iedzīvotāju spēja atļauties pirkt augstākas kvalitātes vietējo produkciju stiprina nozares konkurētspēju.

“PVN samazināšana piena produktiem būtu nozīmīgs solis, lai palīdzētu zemniekiem pārdzīvot grūto situāciju un saglabāt savas saimniecības. Turklāt PVN samazināšana var būt elastīgs risinājums, ko piemēro tieši krīzes periodā,” atzīmē LOSP valdes priekšsēdētājs Guntis Gūtmanis.

Vienlaikus tirgotāju pārstāvji norāda, ka būtisks jautājums ir arī Latvijas piena pārstrādes nozares konkurētspēja, piedāvājot augstvērtīgus produktus par cenu, kas spēj konkurēt ar kaimiņvalstu produkciju. Tai skaitā ir produktu kategorijas, piemēram, UHT piens, kur importa produkcijai nav vietējās alternatīvas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tirgotāju ieskatā vietējā piena pozīcijas tirgū varētu uzlabot, modernizējot un konsolidējot Latvijas piena pārstrādi.

Vienlaikus LPTA norāda, ka izprot pašreizējo situāciju piena nozarē, bet skaidro, ka ar pārstrādātājiem norēķinās pilnā apmērā un noteiktā laikā, akceptējot pieprasītās cenu izmaiņas. Savukārt norēķini ar zemniekiem ir pārstrādātāju atbildība.

“Zemniekiem, kas nesaņem atbilstošu samaksu par savu produkciju, ir jārunā ar pārstrādātājiem. Tieši pārstrādātāju rokās ir iespēja un arī pienākums norēķināties ar zemniekiem,” uzsver LPTA izpilddirektors Noris Krūzītis.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kā norāda biedrību pārstāvji, tikšanās laikā LPTA biedri apliecināja gatavību vēl redzamāk tirdzniecības vietās izcelt vietējo piena produkciju un iesaistīties vietējās produkcijas veicināšanas iniciatīvās.

Savukārt Gūtmanis atzīmē, ka pētījumi liecina, ka pircēji labprāt pirktu tieši vietējo produkciju, taču dažādu mārketinga risinājumu dēļ dažkārt nespēj atšķirt vietējos un ievestos produktus. Lai pilnībā izprastu situāciju un neveidotos maldīgi secinājumi, būtu jātiekas visiem pārtikas ķēdes dalībniekiem – ražotājiem, pārstrādātājiem un tirgotājiem.

LPTA dibināta 2010.gadā, un tajā apvienojušies pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumi “Narvesen”, “Rimi” un “Top!”. LPTA iestājas par sakārtotu mazumtirdzniecības nozari, kurā par nozīmīgākajām izvirzītas pircēja intereses iegādāties labas kvalitātes, drošu pārtiku par atbilstošu cenu. Tādējādi LPTA darbības fokusā ir jautājumi, kas skar pārtikas mazumtirdzniecības attīstību. Tāpat asociācija līdzdarbojas un sniedz nepieciešamo ekspertīzi jautājumos, kas skar sakārtotu biznesa vidi Latvijā.

LOSP ir biedrība, kas apvieno 54 valsts mēroga ražotāju un pārstrādātāju nevalstiskās organizācijas, kas aptver visu Latvijas teritoriju un visus ražošanas sektorus. Organizācija formulē vienotu lauksaimnieku viedokli ražotāju interešu aizstāvībai un tālākām sarunām ar valsts pārvaldes institūcijām, kā arī citiem sadarbības partneriem.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.