Domājot par uzņēmējdarbību, jaunieši bieži vien mēģina risināt vairāk globālus izaicinājumus – klimata pārmaiņas, nesaprašanos starp paaudzēm, tehnoloģiju risinājumus un citas sabiedrību ietekmējošas problēmas. Priekšroka tiek dota sociālajiem medijiem, personalizētai attieksmei un influenceru padomiem. Taču realitātē bieži vien jaunieši savu biznesu sāk ar sev tuvu hobiju realizāciju vai arī kādu sev saprotamu problēmu risinājumu.
LLU Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātes profesore A.Zvirbule skaidrojot, ar ko tieši atšķiras meiteņu uzņēmējdarbība, uzsver: “Jaunietes ir vairāk pozicionētas uz nepieciešamo dzīves sīkumu ieraudzīšanu, ar mērķi ikdienas dzīvi padarīt vieglāku. Taču šobrīd ļoti aktuālas idejas tieši meiteņu biznesā ir saistītas ar “zaļo uzņēmējdarbību”, klimata problēmu risināšanu, mājdzīvnieku tēmas un arī cilvēka labjūtība. Te krasi parādās atšķirība, jo jaunieši – zēni vairāk biznesa idejas saista ar tehnoloģijām, sportu un transporta risinājumiem. Protams, ka pastāv arī stereotipiska domāšana, bet novērojumi liecina, ka jaunieši savā domāšanā ir ļoti atvērti un ātri var definēt problēmu, kuras risinājums varētu būt kāda no jauna biznesa ideju realizēšanas iespējām”.
Uzsākot projektu “Girlpower”, kura mērķis ir atbalstīt uzņēmējdarbības aktivitātes 15-18 gadu vecu meiteņu vidū, iesaistot viņas arī pārrobežu uzņēmumu izveidē un attīstībā, kā arī veicinot uzņēmējdarbības uzsākšanas izglītošanu, aktivizēšanu un ideju paplašināšanu, sapratām, ka meiteņu domāšanas veids, līdera spējas un argumentācijas prasmes ir ļoti virzīts uz biznesa mērķiem.
Tā kā projekts tiek īstenots LLU Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātei kopā ar Tartu universitāti (Igaunija), tad meitenēm ir iespēja projekta ietvaros darboties starptautiskās komandās un gūt reālistisku pieredzi kā veidot biznesu. Tieši šāda pieeja rada iespēju sadarboties un sasniegt mērķus starptautiskā vidē, iedvesmojot un motivējot kļūt par uzņēmējām nākotnē, kā arī veicinot spēcīgu savstarpējo sadarbības saiti, kas var rezultēties pārrobežu uzņēmumu dibināšanā.
Šī informācija ir sagatavota ar Eiropas Savienības finansiālo atbalstu. Par šīs informācijas saturu pilnībā atbild Latvijas Lauksaimniecības universitāte, un tas nekādos apstākļos nav uzskatāms par Eiropas Savienības oficiālo nostāju.
Projektu “Girlpower” līdzfinansē Eiropas Savienība Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas 2014. -2020. gadam ietvaros. Projekta ilgums ir 24 mēneši: no 2020. gada novembra līdz 2022. gada oktobrim. Projekta kopējais budžets 379 464.13 EUR, no tiem ERAF līdzfinansējums 307 365.93 EUR.
Vairāk par projektu: www.facebook.com/GirlPowerCentralBaltic
Informācijai: www.centralbaltic.eu, www.europa.eu
Tēmturi: #CentralBaltic #MadeWithInterreg #StrongerTogether
Reklāma