
Konteineru pārvadājumi arī Latvijā ir kļuvuši par vienu no drošākajiem, efektīvākajiem un bieži arī izdevīgākajiem transportēšanas risinājumiem. Šis pārvadājumu veids ļauj uzņēmumiem droši nosūtīt preces lielos apjomos vai arī kā daļu no saliktas kravas. a
Kā notiek konteineru pārvadājumi?
Kravas konteiners ir liela, starptautiskiem noteikumiem un izmēriem atbilstoša, slēdzama metāla kaste (visbiežāk 20 – 40 pēdas), kas ir ļāvusi standartizēt un atvieglot dažādu kravu transportēšanu pa jūru, dzelzceļu un arī ar kravas automašīnām.
Konteineru standartizācija ļauj izmantot vienu un to pašu konteineru izmantot visā piegādes maršrutā, nepārkraujot pašu kravu. Tādējādi samazinās bojājumu un zādzību risks, un paātrinās viss piegādes process.
Latvijā šie pārvadājumi bieži sākas ar preces nogādāšanu uz Rīgas, Ventspils vai Liepājas ostu, no kurienes konteineri dodas tālāk uz Eiropu, Āziju vai citur. Ja krava ir paredzēta tālākiem galamērķiem, to iespējams transportēt arī pa dzelzceļu, izmantojot savienojumus ar Lietuvu, Poliju vai Krieviju.
Drošība un kontrole
Viens no lielākajiem ieguvumiem konteineru pārvadājumos ir drošība. Konteiners pasargā preces no mitruma, netīrumiem, bojājumiem un aizsargā no trešo pušu piekļuves. Lai to nodrošinātu, konteinera durvis parasti tiek aizzīmogotas ar plombu, un šo plombi drīkst atvērt tikai galamērķī. Tas ir būtiski uzņēmumiem, kuri eksportē vērtīgu vai trauslu produkciju — piemēram, elektroniku, pārtiku, mēbeles vai tekstilu.
Vajadzības gadījumā mūsdienu konteineri var tikt aprīkoti ar GPS izsekošanas iekārtām, kas ļauj uzņēmējam vai loģistikas vadītājam sekot līdzi preces atrašanās vietai reāllaikā. Tas palīdz labāk plānot piegādes laikus, sagatavot noliktavu pieņemšanai un informēt klientus precīzāk.
Izmaksas
Konteineru pārvadājumi bieži vien ir izdevīgākais risinājums vidēja vai liela apjoma kravām. Salīdzinot ar aviopārvadājumiem, kuģu konteineru transports ir būtiski lētāks. Turklāt konteinerus iespējams nosūtīt ne tikai kā pilnu vienību, bet arī daļēji aizpildītus, apvienojot vairākus uzņēmēju sūtījumus, un katrs maksā tikai par sev nepieciešamo vietu.
Šāda elastība padara konteineru pārvadājumus pieejamus arī mazākiem eksportētājiem, kas neražo masveidā, bet vēlas sasniegt ārvalstu tirgus. Piemēram, amatnieks, kas eksportē mēbeles uz Vāciju, vai zemnieks, kas piegādā konservētus produktus uz Somiju, var izmantot to pašu loģistikas sistēmu, ko starptautiskās rūpnīcas. Lai precizētu izmaksas konteineru pārvadājumiem, sazinieties ar Ursus Forwarding.
Muitas formalitātes
Starptautiskie kravu pārvadājumi nereti paredz muitas formalitāšu kārtošanu. Konteineri tiek apstrādāti kā atsevišķas vienības, kas vienkāršo dokumentu kārtošanu un pārvietošanās procedūras caur muitu. Ja visi pavaddokumenti ir kārtībā, konteineru var pārbaudīt ātri un bez papildus aizkavēšanās. Sadarbība ar pieredzējušu ekspeditoru šajā procesā ir ļoti svarīga, jo tas palīdz ne tikai aizpildīt dokumentus, bet arī nodrošina, ka prece atbilst galamērķa valsts prasībām.
Dokumentu aprite pārvadājumos tiek arvien vairāk digitalizēta, un daudzas ostas Latvijā jau šobrīd piedāvā elektronisku izsekošanu, reģistrāciju un saskaņošanu ar valsts iestādēm.
Reklāma