Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā svinīgi atklāja pirmo reisu jaunajiem pasažieru vilcieniem. Kursēs arī Aizkraukles virzienā

Jaunais vilciena sastāvs gatavs ceļam. Pirmie pasažieri – Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis (no kreisās), AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, “Škoda Group” valdes loceklis Zdeneks Svata un Latvijas Republikas satiksmes ministrs Kaspars Briškens. Imanta Kaziļuna foto

Šodien Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā svinīgi uzsākti pasažieru pārvadājumi ar jaunajiem elektrovilcieniem. Pasākumā piedalījās Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis, Latvijas Republikas satiksmes ministrs Kaspars Briškens, “Škoda Group” valdes loceklis Zdeneks Svata un AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pēc svinīgajām uzrunām un vilciena durvju atvēršanas vilciens kopā ar pasažieriem devās no Rīgas uz Dubultiem. Kā “Staburagam” apliecināja satiksmes ministrs Kaspars Briškens, drīzumā jaunais elektrovilciens dosies arī Aizkraukles virzienā. Šonedēļ darbu uzsāk trīs vilcienu sastāvi, bet līdz gada beigām to skaitu palielinās.

Par jaunajiem elektrovilcieniem

AS “Pasažieru vilciens” visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi “Vivi“ vilciena pasažieru pārvadājumiem, saņems līdz 2024. gada vidum. Katrs no tiem sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas – 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsina pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas un izkāpšanas ātrumu veicina arī 1,3 metru platas divviru durvis.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas, plašas labierīcības, kas ir piemērotas arī pasažieriem ar ierobežotu mobilitāti. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, ir vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums ir līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra. 

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.