Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Par ārsta vizītēm atgādinās robotzvani. Uzlabojumi jūtami, bet sastrēgumstundas nepazūd

UZLABOJUMI IR, BET SAGLABĀJAS ARĪ SASTRĒGUMSTUNDAS. Aizkraukles medicīnas centra reģistratūras darbiniecēm visaizņemtākā ir dienas pirmā puse. Foto no Aizkraukles slimnīcas

Nereti cilvēki sūdzas par neiespējamo misiju — sazvanīt Aizkraukles poliklīnikas reģistratūru. Sastrēgumstundās tas tiešām var būt izaicinājums. Lai kaut kā atvieglotu saziņu, medicīnas iestāde izdalījusi dažādu nodaļu tālruņu numurus, kā arī aicina būt saprotošiem un izmantot e-pierakstu, vai zvanīt uz reģistratūru pēcpusdienā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Aizkraukles slimnīcas vadība ir veikusi reģistratūras zvanu analīzi un secinājusi, ka visintensīvāk iedzīvotāji zvana nedēļas pirmajās darba dienās — pirmdienās, otrdienās. Savukārt, sākot ar trešdienu, ienākošo zvanu no iedzīvotājiem ir mazāk. Skaitliski liels ienākošo zvanu skaits mēdz būt pēc svētku dienām. Analizējot datus par ienākošo zvanu skaitu pa stundām reģistratūras darba laikā, secināts, ka visaktīvāk iedzīvotāji reģistratūrai zvana ap pulksten 10 un 11. Salīdzinoši aktīvi zvani tiek saņemti visā laika periodā no pulksten 9 līdz pulksten 15. Vismazāk ienākošo zvanu ir laika periodā pēc pulksten 15.

Lai saziņa ar medicīnas iestādi būtu pieejamāka, nodalīti tālruņi reģistratūrai (65133875), rehabilitācijai (fizioterapeits, audiologopēds, uztura speciālists — 65133878), un psihiatrijai (65133884). Aizkraukles poliklīnikas reģistratūrā, tāpat kā iepriekš, strādā četri darbinieki. Ieviešot pārmaiņas, pārdalīti pienākumi. Reģistratūras darbinieki apkalpo pacientus, pieņem zvanus, konsultē, veic apmaksas pieņemšanu un dara visu, kas saistīts ar pacientu plūsmas regulāciju poliklīnikā.

“Daļēji jūtam pozitīvu efektu ieviestajiem jauninājumiem. Taču joprojām saglabājas “pīķa stundas”, kad nedēļas sākumā medicīnas iestādi cenšas sazvanīt ļoti daudz cilvēku, bet sūdzību skaits par sazvanīšanas iespējām ir krities. Tomēr tādas joprojām ir, tādēļ aicinām izmantot elektroniskā pieraksta iespēju. Diemžēl visi pakalpojumi gan tur nav redzami — pie dažiem speciālistiem pieraksts ir pilns līdz gada beigām,” skaidro Rinalds Muciņš, SIA “Aizkraukles slimnīca” valdes priekšsēdētājs.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Speciālistu nepieejamību vairo neizmantotās ārsta vizītes. Lai paplašinātu iespēju informēt par neierašanos uz pieteikto vizīti, izveidots reģistratūras e-pasts – registratura@amc.lv. Lai paziņotu par neierašanos, jāsūta e-pasts, kurā jānorāda vizītes diena un laiks, uz kuru nebūs iespējas atnākt, ārstu, pie kura bija plānota vizīte, kā arī pacienta vārds un uzvārds. Aizkraukles poliklīnikas darbinieki pirms vizītes sūta atgādinājumu īsziņas veidā par plānoto pierakstu, tā datumu un laiku — sūtot atbildes īsziņu, pacients var apstiprināt vai noraidīt vizīti. Šo kārtību drīzumā plānots mainīt. “Īsziņu atgādinājumi īsti nedarbojas, cerams, vēl šogad pagūsim ieviest robotzvanus. Cilvēks saņems atgādinājumu par pierakstu pie ārsta zvana veidā, attiecīgi vajadzēs nospiest ciparu 1 vai 2, lai informētu par ierašanos vai pretēji — atceltu to. Pacientu neinformēšana par neierašanos pie medicīnas speciālista ir aktuāla problēma.

Nereti cilvēks atrod iespēju medicīnas pakalpojumu ātrāk saņemt citā iestādē, bet pie mums neatsakās. Tādējādi kāds cits zaudē iespēju tikt pie speciālista.

Fragmentāri esam skatījušies neizmantoto pierakstu statistiku, tie ir aptuveni četri līdz pieci procenti pacientu, kas neatsaka un neatnāk.

Mēs ļoti lūdzam, ja medicīnas pakalpojums vairs nav nepieciešams — paziņojiet, lai to var izmantot kāds cits,” saka R. Muciņš.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.