Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Kas ir SEO un kādēļ man to vajag?

SEO” ir saīsinājums no mājaslapas SEO.lv, līdzīgi kā Google ir saīsinājums no Google.com vai Delfi no Delfi.lv. SEO.lv sniedz mājaslapas optimizācijas pakalpojumus, kas palīdz tīmekļa vietnēm iegūt labākas pozīcijas Google meklētājā uz noteiktiem atslēgvārdiem.

Otra atbilde uz jautājumu, kas ir SEO, ir daudz izvērstāka. Plašākā kontekstā raugoties, “SEO” ir saīsinājums no 3 vārdiem “search engine optimisation” (angliski). Latviski mēs to varam tulkot kā mājaslapas pielāgošana tīmekļa meklētājiem.

Kas ir meklēšanas roboti, ko tie dara un kādēļ ir svarīgi?

Ar meklētājiem mēs saprotam meklēšanas robotus, kas ir speciālas datorprogrammas, kas skenē interneta saturu, meklējot un apkopojot tajā atrodamo informāciju. Piemēram, Google meklēšanas robotu sauc googlebot, bet Microsoft meklēšanas servisa Bing līdzīga veida robotu sauc par bingbot. Šo robotu darbības rezultātā mēs, ierakstot, google.com jebkuru vārdu vai frāzi varam atrast samērā noderīgus rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija un kā tā palīdz meklēšanas robotiem?

“SEO” un “SEO optimizācija” bieži tiek lietoti kā sinonīmi un patiesībā arī nozīmē vienu un to pašu. SEO optimizācijas mērķis ir padarīt saturu pieejamāku un tīkamāku meklēšanas servisiem (galvenokārt, Google).

Mājaslapas optimizācijas ietvaros tiek veikti vairāki pasākumi:

  • Mājaslapas audits (tehniskā, struktūras, satura, saišu pārbaude);
  • Atslēgvārdu un konkurentu analīze (jāsaprot, kādi atslēgvārdi pieder konkrētai nišai, ar kādiem vārdiem jāpieraksta pakalpojumi, ko meklē auditorija);
  • Ārējo saišu analīze (kurš runā par mūs interesējošām lietām, kas ir autoritāte) un veidošana;
  • Satura veidošana (kad analīze pabeigta ir jāsāk veidots saturs).

SEO optimizācijas rezultātā tiek sakārtots mājaslapas struktūra, radīts jauns saturs, uzlabota tās atpazīstamība, novērstas tehniskās nepilnības. Tā rezultātā, mājaslapa kļūst saturiski kvalitatīvāka un meklēšanas roboti labāk saprot tās būtību.

Lai pakāptos augstākās pozīcijās interneta meklētājiem, sevišķi googlebot robotam un algoritmam ir jānovērtē mūs pozītivi. Vai uzlabotais saturs ir labāks kā konkurentiem? Vai tas sniedz labākas atbildes uz meklēšanas vaicājumiem? Ja atbilde ir, jā, panākumi (top pozīcijas) neizpaliks.

Cik ilgi ir jāveic SEO optimizācija?

Atbilde uz šo jautājumu ir atkarīga no jūsu nišas un mērķiem. Latvijā un arī ārzemēs joprojām ir nozares, kurās nav pilnībā apzināta SEO jēga un nozīme. Tas nozīmē, ka pietiek veikt vienreizējus pasākumus, lai varētu vēl ilgi atrasties pirmajās pozīcijās.

Vairumā gadījumu SEO tomēr ir jāuztver kā atsevišķa marketinga nozare, kuras mērķis ir uzturēt un uzlabot savu redzamību interneta meklētājos. Vai tas ir to vērts? Lielākoties, jā. Izņēmumi ir situācijas, kad konkurence ir ļoti spēcīga un jums nav pietiekami liels budžets, lai konkurētu ar citiem uzņēmumiem.

SEO cena?

  • SEO optimizācijas cena ir atkarīga no 3 faktoriem:
  • Kas to veic? (sava uzņēmuma darbinieki, ārpakalpojums – SEO speciālists vai aģentūra);
  • Mājaslapas pašreizējais stāvoklis (veicamie pasākumi);
  • Konkurence (cik lieli līdzekļi jāiegulda, lai noķertu konkurentus).

Precīzāku atbildi atradīsiet SEO mājsalapā https://www.seo.lv Aizpildiet pieteikumu, norādiet kontaktinformāciju un drīz saņemsiet atbildi. Parasti pirmais solis ir SEO audits, bet, ja tas nav vajdzīgs, varat saņemt palīdzību arī tikai atsevišķos jautājumos.

Starp citu SEO optimizācijas cena ilgtermiņā ir zemāka nekā Google reklāmas.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.