Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

“Iesvētīta” jaunā trase Aizkrauklē. Skatītāji bauda tīrāku sacīkšu vidi

Agitas Grīnvaldes-Irukas foto

Aizkrauklē norisinājās LSC Latvia RC sacensību otrais posms. Sacīkstes pulcēja kuplu dalībnieku skaitu no visas Baltijas, un pat Igaunijas pārstāvji šoreiz bija ieradušies izlūkošanas vizītē, lai apskatītu jauno Aizkraukles trasi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šī trase ir unikāla ar tā saucamo “astro” segumu, kas līdz šim ir izmantots mazāku radio vadāmo mašīnu sacīkstēs, taču pirmo reizi uz šāda seguma notika 1/5 un 1/6 izmēra modeļu sacīkstes.

Astro segums ir mākslīgas zāles segums, kas nodrošina, ka trase visas sacīkstes laikā ir vienas konfigurācijas un netiek izbraukātas rises. Tas ļauj braucējiem noslīpēt savas braukšanas trajektorijas līdz ideālam līmenim, kā arī skatītājiem baudīt tīrāku sacīkšu vidi, jo izpaliek putekļu mākoņi.

Lielizmēra radio vadāmās mašīnas ir īpaši aizraujošas, jo tās piedāvā gan jaudu, gan precizitāti, kas nepieciešama, lai sacīkšu laikā sasniegtu labākos rezultātus. Šīs mašīnas ir ievērojami lielākas un sarežģītākas par parastajiem modeļiem, un to vadība prasa gan prasmīgas rokas, gan rūpīgu sagatavošanos. Sacensības ar lielizmēra modeļiem piesaista ne tikai dalībniekus, bet arī skatītājus, kuri aizrautīgi seko līdzi katram manevram un sacensību iznākumam.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Sacīkstes solījās būt aizraujošas visās grupās – sākot no 2WD Baja, 2WD un 4WD. Īpaša uzmanība tika pievērsta 2WD grupai, kurā pagājušās sezonas 2WD Baja grupas uzvarētājs Mārcis Tilners šogad pārgājis uz jaudīgāko 2WD grupu. Šis solis saasināja cīņu, jo gribētāju un varētāju cīnīties par pirmo vietu šajā grupā netrūka. Kā pats Mārcis atzina: “Sacensības bija smagas, jo jau no pirmās kvalifikācijas cīnījos ar bremžu problēmām un mašīnas konfigurāciju, kas ir krietni sarežģītāka nekā ierastajām 2WD Baja grupas mašīnām.” Neskatoties uz šiem izaicinājumiem, Mārcim izdevās pielāgot šasiju, bet pie mašīnas motora regulējuma vēl ir japiestrādā, jo 4 minūtes pirms finiša beidzās degviela un savā debijas posmā 2WD grupā izcīnīt augsto 5. vietu, atpaliekot no Jāņa Zariņa, kurš iepriekšējā sezonā piedalījās EFRA rīkotajā Eiropas čempionātā lielizmēra radio vadāmajām mašīnām. Jānis Zariņš arī atzina, ka pie jaunā “astro” seguma bija grūti pierast, un finālā, starta kļūdu dēļ, nācās cīnīties no beidzamās pozīcijas, beigās paliekot ceturtajā vietā.

2WD Baja grupā sacensību notikumi bija ne mazāk aizraujoši. Pirms fināla uzlija lietus, padarot trasi neprognozējamu un izraisot akvaplanēšanu. Posma uzvarētājs Jānis Krūtainis atzina, ka šie apstākļi viņam bija labvēlīgi: “Pirmo reizi mūžā braucu pa mākslīgo segumu, un tas izrādījās pārsteidzoši labs. Nedaudz traucēja vecs motors ar mazāku jaudu, bet kad uzlija, tas glāba no pārmērīgas izslīdēšanas. Uzvara bija veiksmes jautājums, jo tuvākajam konkurentam Raitim Amatniekam beidzās degviela minūti pirms finiša, kurš attiecīgi ieguva 2. vietu.”

4WD grupā šoreiz pārsteigumu nebija, un ar divu apļu pārsvaru uzvarēja Māris Kazāks. Tomēr jāpiemin, ka viņa komanda RC Rots team piedalījās arī 2WD grupā, kur sīvā konkurencē izdevās pārspēt Dainius Mikelėnas ar 9 sekunžu pārsvaru. Kā atzina Māris Kazāks: “Aizkraukles jaunā trasē, ar mākslīgo segumu ir milzīgs izaicinājums braukšanā un tehniskajā ziņā. Gan 2WD, gan 4WD modelis ir pilnībā jāpārbauda un jāpielāgo jaunajiem trases apstākļiem, lai varētu pilnvērtīgi izmantot visus trases un modeļa stiprās puses. Pašas braukšanas ziņā trase bija kaut kas jauns, tas ko nekad vēl nebiju redzējis Latvijā un bija pašam jāpierod pie jaunās trases un jaunām trases izjūtām. Aizkraukles jaunā trase tuvojās Eiropas līmeņa profesionālajām trasēm, bet protams vēl ir jāiegulda milzīgs darbs pie infrastruktūras”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Visi dalībnieki atzina, ka jaunā trase ir jauns pavērsiens šī sporta veida attīstībā un izteica pateicību entuziastiem, kas tik īsā laikā bija spējīgi sagatavot šāda līmeņa trasi un sacīkstes. Īpašs paldies visu dalībnieku vārdā biedrībai “RC Rots team”, SIA “REA forest”, SIA “Auto Kada”, SIA “Mūsu Lodzinieks”, SIA “Elksnis”, Aigaram un Irīnai Elkšņiem, Dināram Kāganam, Dainim Kazākam, Mārim Kazākam, Aigaram Indersonam, Mārim Stiprajam, Jānim Laimiņam, Jevgenijam Kuhalskim, kā arī viņu bērniem, kas ne mazāk atbildīgi strādāja trasē – Ritvaram Elksnim, Emīlam un Gustavam Kāganiem, Ernestam un Edvardam Stiprajiem!

Atgādinām, ka šis bija tikai otrais posms no kopumā paredzētajiem septiņiem posmiem. Vairāk informācijas par lielizmēra radio vadāmajām mašīnām un sacīkšu kalendāru varat atrast mūsu mājaslapā www.baja5b.lv.

Tiekamies jau 8. jūnijā Aizkrauklē, Enerģētiķu ielā 6, kur no plkst. 11 sāksies sacīkšu kvalifikācijas posmi un no plkst. 17 finālbraucieni. Neaizmirstiet atzīmēt šo datumu savā kalendārā!

Raksts no iauto.lv

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.