Saeima galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Personu apliecinošu dokumentu likumā, kas noteic, ka personām, kurām līdz šī gada 30. aprīlim ir izsniegta tikai pase, eID karte būs obligāta tad, kad beigsies pases derīguma termiņš.
“Tādējādi personas apliecības jeb eID kartes kā obligāta personu apliecinoša dokumenta ieviešana notiks pakāpeniski, nenosakot konkrētu datumu, kā tas bija paredzēts iepriekš,” grozījumu virzību skaidro Saeimā atbildīgās Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētāja Daiga Mieriņa. Saskaņā ar grozījumiem personām, kas sasniegušas 15 gadu vecumu, noteikts pienākums personas apliecību saņemt līdz ar pases lietošanas derīguma beigu iestāšanos. Ja persona vēlēsies, vienlaikus ar eID karti varēs saņemt arī pasi. Iepriekš bija plānots, ka no šī gada 1. maija iedzīvotājiem eID karte ir obligāts personu apliecinošs dokuments. Likuma izmaiņas rosinātas, ņemot vērā līdz šim apgrūtināto dokumentu formēšanu ļoti lielā cilvēku skaita pieplūduma dēļ ierobežotā laikā.
Visas 29 Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes nodaļas (PMLP) turpina noformēt un izsniegt pases un personas apliecības jeb eID kartes primāri — dzīvās rindas kārtībā. Tāpat konkrētā dienā iespējams attālināti pieteikt elektronisko kārtas numuru rindā, izmantojot mobilo lietotni “Qticket”. Šis risinājums ļauj attālināti iestāties rindā, izmantojot viedtālrunī lejupielādētu mobilo lietotni, tādējādi jau iepriekš uzzinot, kāds varētu būt aptuvenais gaidīšanas laiks un provizoriskais laiks, kad pienāks kārta saņemt pakalpojumu.
PMLP mājaslapā atrodamā informācija par Aizkraukles nodaļu liecina, ka veikt plānotu elektronisko pierakstu tuvāko mēnešu laikā nav iespējams. Līdz pat 5. maijam visi datumi un laiki ir aizņemti, tādēļ dokumentu noformēšana jāveic pēc dzīvās rindas principa uz vietas. Lai pakalpojumu saņemšana noritētu veiksmīgi, uz jaunās pases un/vai eID kartes nomaiņu obligāti jāņem līdzi vecais personu apliecinošais dokuments, kas būs jānodod nodaļā.
Sagatavoja
Ginta Grincēviča
Reklāma