Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

“Bite”: telefonkrāpnieki klientus maldina ar zvaniem no numuriem 110 un 112

Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) pakalpojumu sniedzējs SIA “Bite Latvija” ir konstatējis, ka telefonkrāpnieki ir sākuši duplicēt operatīvo dienestu telefonu numurus 112 un 110.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kopš trešdienas, 24.augusta, ir fiksēti vairāk nekā 600 zvanu, kurus krāpnieki veikuši, dublicējot numurus 110 un 112. Visvairāk krāpniecisku zvanu veikti, dublicējot numuru 110. 

Uzņēmums par situāciju ir ziņojis Valsts policijai un Valsts drošības dienestam.

“Bite Latvija” korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja Una Ahuna-Ozola norāda, ka zvana saņēmējam parādās, ka zvans tiek veikts no operatīvo dienestu telefonu numuriem 112 un 110. Pirmās indikācijas liecina, ka zvana laikā krāpnieki vaicā zvana saņēmējam personas datus, piemēram, precīzu vārdu un uzvārdu, personas kodu un cita veida informāciju, norādot, ka zvana saņēmējs ir iekūlies nepatikšanās.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Savukārt, atzvanot uz neatbildētu zvanu no numuriem 110 vai 112, cilvēki sazinās ar īstajiem operatīvo dienestu zvanu centriem.

“Šobrīd telefonkrāpnieki ir atraduši jaunu, ļoti rafinētu metodi, kā iegūt personas datus no iedzīvotājiem un izmantot viņu uzticību operatīvajiem dienestiem, visticamāk, noziedzīgiem nolūkiem. Par situāciju esam informējuši atbildīgos dienestus. Šobrīd darām visu iespējamo, lai šādus zvanus vismaz “Bite” tīklā bloķētu. Vienlaikus aicinām iedzīvotājus būt piesardzīgiem, atbildot zvaniem,” skaidro Ahuna-Ozola.

LETA

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.