Gētes institūts Rīgā kopā ar Vācijas, Austrijas un Šveices vēstniecībām, kā arī citām organizācijām šī gada aprīlī organizēja Vācu valodas mēnesi. Visā Latvijā, tostarp Aizkraukles novada un I. Gaiša Kokneses vidusskolās, notika dažādi vācu valodai un vācu kultūrai veltīti pasākumi.
Aizkrauklieši varēja papildināt zināšanas, iepazīstoties ar prezentāciju “Vācija un vācu valoda”, skolas bibliotēkā bija apskatāmas vācu autoru grāmatas. 4.—12. klašu skolēni, kuri mācās vācu valodu, izvēlējās savu mīļāko vācu vārdu un to radoši vizualizēja. Darbus apkopoja izstādē “Mans mīļākais vācu vārds”, par tiem balsoja skolasbiedri un skolotāji, nosakot labākos. 4. — 6. klašu grupā par labāko atzina Paulas Grundules zīmējumu, 7. — 12. klašu grupā visvairāk balsu saņēma Diānas Blauas darbs. Viktorīnā par Vāciju vācu valodā labāko rezultātu uzrādīja Vanesa Bohane, viktorīnā latviešu valodā Tīna Doroteja Skrastiņa. Savukārt Latvijas Vācu valodas skolotāju asociācijas rīkotajā video konkursā “Vācu valoda un citi mācību priekšmeti” Patrīcija Ose no 8.b klases ieguva II pakāpes diplomu.
Piektdien Aizkraukles novada vidusskolas 4. klases audzēkņiem notika muzikāla nodarbība ar Joranu Šteinhaueru, kas plašākai sabiedrībai ir zināms kā mūziķis, dziesmas “Paldies Latiņam” un “Cep, cep kūku” izpildītājs.
Jorans bija patīkami pārsteigts par aizkraukliešu vācu valodas zināšanām — visi kopīgi atkārtoja dažādas standarta frāzes, apguva jaunus vārdus, dziedāja dziesmu par burbuļiem, smējās un labi pavadīja laiku. Tāda pati aizraujoša stunda Jorana pavadībā aizvadīta koknesiešiem.
Laila Andžāne, Aizkraukles novada vidusskolas vācu valodas skolotāja, par vācu valodai veltītajām aktivitātēm izsakās atzinīgi: “Manuprāt, šīs aprīļa dienas, kad aktualizējām vācu valodu, ļāva skolēniem no dažādiem aspektiem iepazīt gan Vāciju, gan vācu valodu — vienu no lielākajām Eiropas Savienības valodām. Iepriecināja gan skolēnu atsaucība konkursu, izstāžu organizēšanā, gan lielā dalībnieku aktivitāte pasākumos. Es ceru, ka Vācu valodas dienas skolā vairos skolēnu interesi par vācu valodu.” Skolēni ne tikai padziļināti pievērsa uzmanību svešvalodai, bet izbaudīja pašu procesu, kas bija interesants un daudziem radīja prieku.
Reklāma