Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

5 ieteikumi uzņēmuma budžeta plānošanā

Uzņēmuma budžets ir izdevumu plāns, ko uzņēmums lēš, ka tas tērēs katru mēnesi. Plāns var palīdzēt īpašniekam pieņemt labus lēmumus saistībā ar tēriņiem. Grāmatvedības pakalpojumu uzņēmums www.gramatvedibapakalpojumi.lv iepazīstinās ar uzņēmuma budžeta plānošanas piemēriem un ieteikumiem.

Budžets ir paredzamo izdevumu saraksts, ko uzņēmums plāno tērēt no saviem ienākumumiem. Plānu var izveidot tikai vienam mēnesim un atkārtoti izmantot katru mēnesi. Vai arī izkārtot to lapā, kurā norādīti 12 pilni finanšu gada mēneši. Budžets ir vienkārši ceļvedis vai ieteikums par to, ko uzņēmums, pēc īpašnieka domām, tērēs mēneša laikā, no mēneša uz mēnesi. Budžets pats par sevi fiziski neierobežo uzņēmējdarbības izdevumus. Īpašnieki vai vadītāji var viegli tērēt mazāk vai vairāk nekā budžetā paredzēts, jo tas ir tikai ceļvedis.

  1. Saskaitiet savus ienākumu avotus

Veidojot mazā uzņēmuma budžetu, ir jāizdomā, cik daudz naudas jūsu uzņēmums katru mēnesi ienes un no kurienes šī nauda nāk. Kopējais ienākumu avotu skaits būs atkarīgs no jūsu uzņēmējdarbības modeļa. Piemēram, ja esat pašnodarbinātais, jums var būt vairāki ienākumu avoti.

  1. Nosakiet fiksētās izmaksas

Kad esat sapratis savus ienākumus, ir pienācis laiks tikt galā ar savām izmaksām, sākot ar fiksētajām izmaksām. Fiksētās izmaksas ir jebkuri izdevumi, kas katru mēnesi paliek nemainīgi. Tas var ietvert tādus izdevumus kā īre, noteikti komunālie pakalpojumi (piemēram, internets vai telefons), kā arī algas izmaksas.

PADOMS. Ja jūs tikko sākāt savu uzņēmējdarbību un jums nav finanšu datu, ko pārskatīt, noteikti izmantojiet plānotās izmaksas. Piemēram, ja esat parakstījis biroja telpu nomas līgumu, izmantojiet ikmēneša īres maksu, ko maksāsiet turpmāk.

  1. Iekļaujiet mainīgos izdevumus

Mainīgajām izmaksām nav fiksētas cenas un tās katru mēnesi mainīsies atkarībā no jūsu uzņēmuma darbības rezultātiem un aktivitātēm. Tie var ietvert tādas lietas kā komunālie pakalpojumi (piemēram, elektrība vai gāze), piegādes izmaksas, pārdošanas komisijas maksas vai ceļa izmaksas.

Ja jūsu peļņa ir lielāka, nekā gaidīts, varat tērēt vairāk mainīgajiem lielumiem, kas palīdzēs uzņēmumam ātrāk paplašināties. Bet, ja peļņa ir mazāka nekā gaidīts, apsveriet iespēju samazināt šīs mainīgās izmaksas. Katra mēneša beigās saskaitiet savus mainīgos izdevumus. Laika gaitā sapratīsiet, kā šie izdevumi svārstās atkarībā no uzņēmuma darbības rezultātiem vai noteiktos mēnešos, kas var palīdzēt veikt precīzākas finanšu prognozes un attiecīgi izveidot budžetu.

  1. Prognozējiet vienreizējos tēriņus

Daudzi uzņēmuma izdevumi būs regulāri izdevumi, kurus maksājat par katru mēnesi neatkarīgi no tā, vai tie ir fiksētās vai mainīgās izmaksas. Bet ir arī izmaksas, kas notiks daudz retāk. Vienkārši neaizmirstiet iekļaut šos izdevumus arī savā budžetā.

Ja zināt, ka ir plānoti vienreizēji tēriņi (piemēram, gaidāmi biznesa kursi vai jauns dators), to pievienošana savam budžetam var palīdzēt atlicināt finanšu resursus, kas nepieciešami šo izdevumu segšanai un aizsargāt savu uzņēmumu no pēkšņa finansiālā sloga.

  1. Apkopojiet visu

Esat apkopojis visus savus ienākumu avotus un visus savus izdevumus. Ko tālāk? Apkopojot to visu, lai iegūtu visaptverošu priekšstatu par savu mēneša finansiālo stāvokli un noteiktu kopējo rentabilitāti.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.