Jūsu vietnes SEO optimizācija meklētājprogrammām ir svarīga un to ietekmē daudzi faktori. Daži no svarīgākajiem ir satura kvalitāte un atslēgvārdu optimizācija.
Vispirms Jums jāpārliecinās, ka Jūsu saturs ir kvalitatīvs un saistošs. Tas nozīmē rakstīt skaidru, kodolīgu, pareizrakstības un gramatikas ziņā pareizu tekstu, kā arī iekļaut atbilstošus attēlus. Turklāt Jūsu saturam jābūt ar atslēgvārdiem, kas nozīmē, ka tajā jāiekļauj populāri atslēgvārdi un frāzes, kuras cilvēki meklē.
Kad esat izveidojis augstas kvalitātes saturu, Jums jāpārliecinās, ka tas ir pareizi optimizēts meklētājprogrammām. Tas ietver virsrakstu tagu, meta aprakstu un alt teksta pievienošanu visiem Jūsu attēliem. Turklāt Jums jāpārskata vietnes karte un jāpārliecinās, ka tā ir pareizi iesniegta meklētājprogrammām.
Iekšējās optimizācijas faktori mājaslapā
- Atslēgvārds lapas virsrakstā (Meta Title Tag): tiek izmantots lapas satura aprakstīšanai. Meta virsrakstā jāietver ar lapas saturu saistīti atslēgvārdi. Ir svarīgi izmantot Meta Tagus, jo šī informācija parādās Google rezultātos. Ja tie nebūs optimizēti un norādīti manuāli, ir liela iespēja, ka Google paņems nejaušus tekstus no Jūsu mājaslapas un rādīs tos.
- Atslēgvārds Meta aprakstā (Meta Description Tag): apraksts sniedz īsu kopsavilkumu par Jūsu lapas saturu, un meklētājprogrammas to izmanto, lai saprastu Jūsu lapas tēmu. Pārliecinieties, ka Jūsu Meta Description Tag ir unikāls un precīzi apraksta lapas saturu. Labs Meta apraksts palīdzēs uzlabot klikšķu skaitu meklēšanas rezultātu lapā.
- H1 taga atslēgvārds: H1 tags ir vissvarīgākais virsraksts, un tas jāizmanto, lai norādītu lapas galveno virsrakstu. H1 virsraksts ir jāizmanto, lai norādītu Googlei par ko šī mājaslapa ir.
- Atslēgvārdi pašā lapas saturā: vairumā gadījumu, kad mērķatslēgvārds tiek pieminēts lapas saturā, ir svarīgi sasaistīt to ar citiem. Piemēram, ja Jūs rakstāt par “ābolu pīrāgu”, tad Jūs varat sasaistīt to ar citiem atslēgvārdiem, piemēram, “āboli”, “pīrāgi”, “receptes” un “deserti”. Tas ir svarīgi, jo tas ļauj Google saprast, par ko lapā stāstīts.
- Satura garums lapā: garāks saturs ir labāks par īsāku. Piemēram, ja jāsalīdzina 200 vārdu garu tekstu ar 1000 vārdu garu, tad otrais būs labāks, jo Google vēlas, lai cilvēki, kas kaut ko meklē var atrast visu informāciju ar vienu piegājienu.
- Oriģināls saturs: nevar būt plaģiāti. Google vēlas, lai lapā atrodas oriģinālsaturs, pretējā gadījumā var nākties saņemt sodu un Jūsu mājaslapa var tikt izņemta no Google rezultātiem.
- Canonical tagi: tos izmanto, ja Jūsu vietnē ir vairākas lapas, kurās ir līdzīgs saturs. Tās mērķis ir palīdzēt novērst satura dublēšanās problēmas, kā arī norādīt Google vienu konkrētu lapu kā versiju, ko tā vēlas parādīt meklēšanas rezultātos.
- Optimizācija attēliem: svarīga vairāku iemeslu dēļ. Tas var palīdzēt uzlabot tīmekļa vietnes ielādes laiku, kā arī uzlabot vietnes vietu meklētājā. Svarīgi ir arī pārliecināties, ka tīmekļa vietnē ievietotie attēli ir pareizā izmērā. Ja tie ir pārāk lieli, to ielāde aizņems ilgāku laiku, un, ja tie ir pārāk mazi, dažās ierīcēs tie var būt nesaprotami.
- Satura atjaunošana: palielina satura nozīmi. Google, redzot, ka saturs tiek atjaunināts, to vērtē pozitīvi, jo svaigs saturs ir vērtīgāks kā novecojis.
- Iekšējās lapas saites:pirmkārt, tās palīdz lasītājiem vieglāk orientēties Jūsu vietnē. Otrkārt, tās ļauj meklētājprogrammām labāk izprast Jūsu vietnes struktūru un organizāciju. Izvairieties no saites teksta “klikšķiniet šeit”. Tā vietā izmantojiet konkrētus atslēgvārdus vai frāzes, kas apraksta saites galamērķi. Piemēram, ja Jūs veidojat saiti uz lapu par labāko ceļojumu somu izvēli, kā saites tekstu varat izmantot frāzi “ceļojumu somas”.
- Lapas URL atslēgvārds:sniedz informāciju par ko ir lapa. Ja pašā mājaslapas domēnā ir izmantots atslēgvārds, tad Google to nolasa un saprot, ar ko lapa ir saistīta. Šī metode bija populāra pāris gadus atpakaļ, kad atslēgvārds domēnā bija faktors, kuru Google izvērtē. Mūsdienās šis ir nesvarīgi, bet mēdz palīdzēt konkrētās situācijās.
Mājaslapas ieteikumi
- Mājaslapas karte (Sitemap.xml):fails, kurā meklētājprogrammām tiek sniegta informācija par Jūsu vietnes lapām. Tas palīdz atrast un indeksēt Jūsu saturu, lai tas varētu parādīties meklēšanas rezultātos.
- Domēna uzticamība:svarīgs faktors, jo Google tiešām ņem vērā ar kādām mājaslapām ir saistīta Jūsu. Ja tiek identificēta saikne ar aizdomīgām mājaslapām, tad tas pavisam noteikti var ietekmēt Jūsu lapas rezultātus.
- Pielāgošanās mobilajām ierīcēm: mūsdienās cilvēki daudz ko meklē no mobilajām ierīcēm, tāpēc ir ļoti būtiski, lai lapa būtu pielāgota šādiem meklējumiem.
- Google Analytics un Google Search Console: sniedz informāciju par organiskās meklēšanas datplūsmas veiktspēju. Varat skatīt tādus datus, kā lietotāju vaicājumi un Jūsu vietnes URL parādīšanās reižu skaits meklēšanas rezultātos (impresijas). Šī datu kombinācija palīdz optimizēt vietni visienesīgākajai datplūsmai.
Ārējie optimizācijas faktori mājaslapā
- Ienākošo saišu kopējais skaits: kopējais vietņu skaits liecina par divām lietām – cik populāra ir šī vietne un cik daudz cilvēku uzskata, ka šī lapa ir pieminēšanas vērta. Lapai ar daudz saitēm ir augsta vērtība (lapas novērtējums).
- Uz mājaslapu norādošo domēnu dažādība: Google ir svarīgi novērot atsauces no dažādiem domēniem. Protams, svarīga ir arī šo mājaslapu autoritāte, jo spēcīgāka lapa, jo labāk. Arī svarīgi ir ņemt vērā to, ka saitei ir jābūt ar līdzīgu saturu, ko piedāvā Jūsu mājaslapa. Piemēram, ienākošā saite no apģērbu ražotāju mājaslapas riepu servisa mājaslapai nebūs īsti piemērota.
- Ienākošās saites enkur-teksts: tas ir redzamais, klikšķināmais hipersaites teksts. Tas ir tas, ko redz Jūsu apmeklētāji, šķirstot saišu sarakstu. Meklētājprogrammas izmanto enkur-tekstu, lai noteiktu, par ko ir saite, uz kuru ir saite. Tāpēc, ja vēlaties, lai Jūsu saites lapas tiktu ierindotas pēc noteiktiem atslēgvārdiem, ir svarīgi šos atslēgvārdus izmantot kā enkura tekstu.
- Lapas ielādes ātrums: Google to ļoti skatās, jo vēlas saviem lietotājiem sniegt vislabāko pieredzi, tāpēc mājaslapas ielādes ātrumam ir jābūt pietiekami ātram.
- SSL sertifikāta konfigurācija: aizsargā visas vietnes, neļaujot trešajām pusēm un hakeriem pārtvert jeb kāda veida personīgo informācju.
Kopumā mājaslapas optimizēšana meklētājprogrammām prasa laiku un pūles, taču, izmantojot pareizās stratēģijas, var sasniegt lieliskus rezultātus. Neatkarīgi no tā, vai strādājat pie satura uzlabošanas vai SEO labākās prakses ieviešanas, esiet neatlaidīgs un sekojiet līdzi jaunākajām tendencēm un izmaiņām nozarē. Nedaudz piepūloties, varat novērot lielu ietekmi uz Jūsu vietnes datplūsmu un vietu meklēšanas sistēmās.
Reklāma