
Jūlija otrajā pusē sākušies ceļa Koknese–Vecbebri (reģionālā autoceļa Koknese–Ērgļi P79 posms no 3,28. līdz 10,31. km) remontdarbi. Kopējais remontējamā posma garums ir septiņi kilometri.
Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks Dainis Vingris stāsta, ka par šo valsts pārziņā esošo reģionālās nozīmes ceļu pretenzijas bijušas jau sen. Ceļš ir ļoti noslogots, un nākotnē satiksmes intensitāte varētu būtiski pieaugt. Šis ir remonta pirmais posms, un joprojām ir cerība, ka vēlāk tiks remontēts arī posms no Vecbebriem līdz Siljāņiem.
Remonta projektu izstrādāja uzņēmums “Latvijas valsts ceļi”, un pašvaldība tajā lūgusi iekļaut gājēju pārejas un gājēju celiņus.
Dainis Vingris saka, ka paralēli šiem darbiem tuvākajā laikā sāksies ceļu remonts citviet novadā — Vērenes ielā Koknesē, kā arī Dārza un Rūpniecības ielās Aizkrauklē.
Objekta ģenerāluzņēmējs ir “Latvijas valsts ceļi”. Uzņēmuma Komunikāciju departaments apstiprina, ka darbu kopējās izmaksas, ieskaitot PVN, ir 5,65 miljoni eiro, un tās tiek finansētas no ES Atveseļošanas fonda līdzekļiem. Par šo summu tiks veikta vismaz trīs dažādu ceļa konstrukciju izbūve.
Vietās, kur ceļam joprojām ir laba nestspēja, noņems tikai asfalta kārtu, pastiprinās šķembu kārtu un vēlāk uzklās jaunu asfaltu. Savukārt tur, kur nestspēja ir zema, ceļam veidos jaunu konstrukciju. Dažos posmos, kas šķērso mitras un purvainas vietas, būs nepieciešama arī grunts nomaiņa. Vietās, kur līdz šim ceļam bija kāpums jeb uzkalniņš, tos paredzēts norakt.
Lielākas izmaiņas skars Vecbebru centru, kur krustojums vairs nebūs tik plats kā līdz šim. Visā ceļa garumā pilnībā nomainīs caurtekas.
Materiālus — šķembas un smilti — objektam piegādā no diviem, salīdzinoši attāliem karjeriem, kas atrodas Odzienā un Rīteros. Savukārt, gatavojot asfalta kārtu, tai piejauks aptuveni 30 % no vecā, nofrēzētā asfalta.
Tā kā šovasar laikapstākļi ceļa būvētājus nelutina — bieži līst, intensīvāk jāstrādā pie ceļa nestspējas saglabāšanas saskaņā ar būvprojekta prasībām.
Remonta laikā nācās nozāģēt un izraut ar saknēm daudzus ceļmalā esošos kokus. Īpaši daudz tādu bija Bormaņos, kur ceļa malā tagad izveidojusies liela koku grēda. Visi nozāģētie koki atradās ceļa nodalījuma joslā, kas nozīmē, ka tie pieder valstij.
Darbus veic SIA “VIA”, kuras iecirknis atrodas Aizkrauklē, un uzņēmums “VIANOVA”, savukārt kā apakšuzņēmēji darbojas divi Jēkabpils uzņēmumi — “Ošukalns” un “Mikor ceļu būve”.
Būvdarbi uzsākti 2025. gada 8. jūlijā. Kopumā darbiem objektā pēc plāna paredzētas 170 dienas jeb mazāk nekā seši mēneši, ar tehnoloģisko pārtraukumu pa vidu. Tādējādi darbu gala termiņš ir 2026. gada jūnijs.
Reklāma