Dzīvē viss mainās, un pirms 8. Saeimas vēlēšanām var pārliecināties, ka arī politikā, pretēji pieņemtajam sabiedrības uzskatam, notiek redzamas pārmaiņas.
Dzīvē viss mainās, un pirms 8. Saeimas vēlēšanām var pārliecināties, ka arī politikā, pretēji pieņemtajam sabiedrības uzskatam, notiek redzamas pārmaiņas. 7. Saeimas deputāti pirms vēlēšanām dāsni bārstīja solījumus būt profesionāliem un darīt visu valsts uzplaukuma labā, nevis tikai atsēdēt lemtos četrus gadus. 8. Saeimas deputātu krēslu tīkotāji ir daudz praktiskāki un tautai tuvāki, arī tiešā nozīmē.
No rīta, tikko atverot acis un ieslēdzot radio, vīrieša balss novēl labrītu un vēlas iepazīties — te Andris Šķēle. Katru rītu tautai viens un tas pats pielūdzējs, bet jau pēc nedēļas gribas iesaukties: “Kurš tad tevi nepazīst?”. Nav brīnums, ka nemīluļu sarakstā šis uzmācīgais politiķis palaiž priekšā vien Ždanoku un Rubiku.
Politiķu upuri skaidri kļūst, vērojot televīzijā, kā viņi pūlas, lai parādītu, ka ir īsti saimnieki. Andris Bērziņš katru dienu skalda malku, nu gluži kā Čelentāno kinofilmā “Spītnieka savaldīšana”! Kā lai neatmaigst tautiešu sirds — tiks Saeimā, vismaz sastrādātās rokas atpūtinās. Nezin cik tad “īstajam saimniekam” tā māja liela, ja malku gādāja visu vasaru un nerimst vēl rudenī.
Šķiet, jāpierod, ka ir lietas, ko nepolitiskam prātam nesaprast. Piemēram, kādēļ cilvēki, kuri visai Latvijai saka atzinīgus vārdus par kādu partiju, viskarstākajā vasaras svelmē tērpušies mēteļos. Vai pašiem drebuļi krata no svētajiem meliem? Vai varbūt sirdī jūtas jau rudenī?
Vasarīgu iespaidu saglabā Ingrīdas Ūdres pastaiga pa pļavu — tērpta kleitiņā, augstpapēžu kurpēm kājās. Nevar ne acu no kameras novērst, domājot — nolauzīs papēdi vai nē. Pārdomāts triks, kas liek cilvēkiem televizorā lūrēt vairāk nekā savā makā.
Iepriekšējās Saeimas vēlot, partijas centās rādīt vēlētājiem, cik pašām daudz spēka un varas. Tagad tā nav. Politiķu optimisms atkarīgs no iegūtās varas apmēra. Žēl paliek to nabadziņu, kuri monotoni lūdz: “Sauciet, kā gribiet, tikai sauciet.” Tas vairāk izklausās — tikai nesauciet par vēlu pusdienās. Visu naudu reklāmai iztērējuši, ko nu?
Klausītājiem un skatītājiem jāsaprot: vēl dažas nedēļas īstenības nebūs — viss būs tikai un vienīgi reklāma.