Kokneses speciālās internātskolas—attīstības centra pedagogi Aizkraukles rajonā izzināja sākumskolu bērnu vajadzības pēc palīdzības speciālās pedagoģijas un logopēdijas jomā. Pētījumā no 24 skolām iesaistījās tikai 13.
Kokneses speciālās internātskolas—attīstības centra pedagogi Aizkraukles rajonā izzināja sākumskolu bērnu vajadzības pēc palīdzības speciālās pedagoģijas un logopēdijas jomā. Pētījumā no 24 skolām iesaistījās tikai 13.
Apkopojot pētījuma rezultātus, konstatēts, ka no pārbaudītajiem 2100 skolēniem 95 (4,75%) ir mācīšanās grūtības (uztveres, darba tempa u. c. traucējumi), bet 229 (11,4%) vajadzīga logopēda palīdzība, jo viņiem ir runas, rakstīšanas un lasīšanas traucējumi.
Stāsta Kokneses speciālās internātskolas direktores vietniece metodiskajā darbā, pedagoģijas zinātņu maģistre Dagmāra Isajeva:
— Izglītības likumā noteikts, ka bērnam ar speciālajām vajadzībām ir tiesības izglītoties jebkurā mācību iestādē. Tomēr daudzās skolās nav gatavi ar šiem bērniem nodarboties. Gribējām noskaidrot, cik bērniem vajadzīga palīdzība, lai viņi var mācīties parastajās skolās, tāpēc veicām šo pētījumu. Lielās skolas nav atsaucīgas, bet mazajās lauku skolās ar šiem bērniem grib strādāt labprāt.
No projektā apzinātajām skolām Aizkraukles rajonā ir 68 skolēni ar speciālajām vajadzībām.
Speciāla pedagoga un logopēda palīdzība nodrošināta piecās skolās: Aizkraukles pilsētas sākumskolā, Daudzeses pamatskolā, Bebru internātpamatskolā, Pērses un Bebru pamatskolā.
Lai bērnus ar speciālajām vajadzībām varētu mācīt parastajās skolās, nepietiek speciālo pedagogu — rajonā tāds tikai viens, kurš strādā A. Upīša Skrīveru vidusskolā, arī logopēdu rajonā ir tikai seši, lai gan šādi speciālisti vajadzīgi katrā mācību iestādē. Kamēr tā nav, bērniem ar speciālajām vajadzībām jāmācās Kokneses internātskolā.