Mācās būt vēl draudzīgāki
Noslēdzies Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas rīkotais konkurss pedagogiem par labāko klases audzināšanas stundu, kas notika saistībā ar kustību “Draudzīga skola”. 5. — 9. klases grupā veicināšanas balvu saņēma Aizkraukles novada vidusskolas skolotāja Kristīne Balta.
SANDRA PUMPURE
Konkursa mērķis bija dot iespēju pedagogiem radošā un atraktīvā formā runāt par aktuālajiem jautājumiem skolas un klases vidē, īpaši pandēmijas un ārkārtējās situācijas apstākļos, veicināt draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji atbalstošas vides attīstīšanu skolā, pieredzes apmaiņu starp mācību iestādēm, kā arī pedagogu aktīvāku iesaisti kustībā “Draudzīga skola”.Kristīne Balta stāsta, ka audzināšanas stundas tēma bija draudzība, mācīt skolēniem prast atpazīt laba drauga īpašības.— Šogad audzināšanā saņēmu 5.a klasi, kas ir ļoti aktīva un zinātkāra. Tai jau nāk līdzi savas draudzības tradīcijas kopš 1. klases, kur audzināšanas pamatus četrus gadus likusi iepriekšējā klases audzinātāja Ligita Veļčinska. Šai klasei draudzība un savstarpējās attiecības ir ļoti svarīgas. To īpaši varēja redzēt arī konkursam nosūtītajā stundā, kad skolēni no jauna apliecināja sevi, savu draudzību un piederību klasei. Stunda notika šī gada 4. novembrī attālināti “Microsoft Teams” platformā. Tās noslēgumā lūdzu skolēniem “Padlet” platformā ievietot savus draudzības apliecinājumus par sevi un viens otram.
Līdz pat vēlam vakaram tur pievienojās jauni ieraksti — ne tikai par sevi kā labu draugu, bet apliecinājums, ka mēs, visa klase kopā ar skolotāju, esam draugi. Tie, kuriem neizdevās ievietot “Padlet”, sūtīja savus apsveikumus klases “WhatsApp” sarakstē.
Sapratu, ka šai stundai ir ilgstoša refleksija, un mēs šo savu pierakstu sienu “Padlet” lietosim vēl ilgi, — stāsta skolotāja.Viņa piebilda, ka šobrīd jebkura stunda attālinātajā interneta vidē ir kā izaicinājums, vai pedagogi spēs noturēt skolēnu uzmanību, nepazaudēs savstarpējo kolektīva izjūtu, pratīs stiprināt attiecības, esot tālu vienam no otra, viens otram izrādīt cieņu.— Grupu darbs bija kā “medusmaize”, kad skolēni varēja brīvi izpaust savas domas, šaubas un idejas. Visiem bija dota iespēja izteikties, piedalīties, un tikt dzirdētiem, uzklausītiem. Šīs stundas izaicinājumi bija arī vairāku tehnoloģiju rīku lietošana vienas stundas laikā, bet viss izdevās labi. Šī ir viena no Latvijas Universitātes sagatavotajām tikumiskās audzināšanas programmas stundām tēmā “Draudzība”, turpinājumā būs nākamā, kurā ar klasi domāsim un analizēsim, kā draudzība mainās, kā mēs to varam ietekmēt. Programma un tās materiāli ir ļoti viegli lietojami un aktuāli, noteikti turpināšu tos izmantot. Tāpat kā stundās ar skolēniem turpināsim strādāt grupās un lietot dažādas tehnoloģijas, kas palīdz vizuāli un uzskatāmi parādīt mūsu domas, idejas un darbus, — pastāstīja Kristīne Balta.
Reklāma