Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Divi remonti trīs gadu laikā. Vēl spēkā garantija, uzņēmējs maksā no savas kabatas

BEZ PUTEKĻIEM UN DUBĻIEM. Ceļš Nereta—Pilskalne 2021. gadā pēc dubultās virsmas apstrādes.

Ceļam Nereta–Pilskalne 2021. gadā veikta dubultā apstrāde, ko sauc arī par divkārtu virsmas apstrādi, taču trīs gadu laikā tas jau divas reizes remontēts.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Uzņēmums “Latvijas valsts ceļi” norāda, ka iepriekšējos gados vairākos objektos divkārtu virsmas apstrādes tehnoloģijas ieklāšana tika veikta ar defektiem. Šobrīd garantijas remontdarbi notiek četros ceļu posmos, tostarp Nereta—Gricgale—Ērberģe (V932) no Neretas līdz Pilskalnei (0,21. — 8,96. km). Remontdarbus veic SIA “Ošukalns”, un būvuzņēmēji sedz šīs izmaksas no saviem līdzekļiem.

Neretas apvienības pārvaldes vadītājs Juris Gorbačovs stāsta, ka pagājušajā gadā ceļu nācās remontēt, jo virskārta sāka atdalīties. Karstajā laikā automašīnas, kas brauca pa šo ceļu, nolobīja virskārtu gluži kā sniega piku, kā rezultātā bija nepieciešams nopietns remonts. Dažās vietās virskārta tika noņemta un ieklāta no jauna. Šogad ceļā izveidojušās bedrītes, bet kopējais stāvoklis nav tik kritisks kā iepriekš. Remontējami ir trīs posmi, katrs aptuveni 50 metru garumā.

Ja iepriekš ceļu bojāja galvenokārt kravas automašīnas, kas pārsvarā pārvadāja mežizstrādes materiālus, tad šogad to intensīva kustība nav novērota. “Cilvēki nāk un sūdzas par bedrēm, bet ceļš šodien tomēr ir daudz labāks nekā pirms trim gadiem,” saka Juris Gorbačovs. Bedres veidojas tur, kur izkustas ceļa pamats, un papildu ietekmi rada lietus. Ūdens radītās plaisas ātri palielina. Citādi ceļš kalpo labi, ūdens tiek novadīts uz grāvjiem, vairs nepaliek uz virsmas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Dubultā virsmas apstrāde veikta arī ceļam Nereta—Lietuvas robeža (P75), kura stāvoklis pēdējos gados ir stabils. Pārvaldes vadītājs cer, ka tiks realizēts ceļa Jēkabpils–Lietuvas robeža pārbūves projekts, kas nozīmētu īsta asfalta ieklāšanu un vēl kvalitatīvāku ceļu. 

Uzziņa

 Divkārtu virsmas apstrāde ir tehnoloģija, kas ir ļoti atkarīga no labvēlīgiem laikapstākļiem būvdarbu laikā. Jāņem vērā, ka ar šo metodi atjaunotais segums nepalielina ceļa nestspēju, tāpēc, ja pa to brauks pārkrauts smagais transports, ceļš var drīz sabrukt. Šo segumu var bojāt arī strauja bremzēšana vai driftēšana. Nelieli defekti divkārtu virsmas apstrādes segumā ir salīdzinoši viegli labojami, bet plašāku bojājumu gadījumā var būt nepieciešama seguma nojaukšana un atkārtota izbūve vai arī papildu virsmas apstrādes kārtas ieklāšana.

 Divkāršā virsmas apstrāde ir ceļu uzturēšanas tehnoloģija, kurā izmanto divus slāņus bitumena un akmens šķembu, lai uzlabotu ceļa virsmas īpašības un ilgtspējību. Pirmajā slānī uzklāj bitumenu un rupjākas šķembas, bet otrajā slānī — atkārtotu bitumenu un smalkākas šķembas. Šī metode nodrošina labāku saķeri un mazāku putekļu izplatību, un to izmanto uz mazāk noslogotiem ceļiem, kur nav nepieciešams pilns asfaltbetona slānis.

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par materiāla saturu atbild laikraksts “Staburags”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.