Neretas vidusskolas 12. b klases skolniece Linda Alkšāre izstrādājusi zinātniski pētniecisku darbu „Skolotāju un vecāku sadarbības problēmas Neretas vidusskolā”.
Neretas vidusskolas 12. b klases skolniece Linda Alkšāre izstrādājusi zinātniski pētniecisku darbu „Skolotāju un vecāku sadarbības problēmas Neretas vidusskolā”. Šis darbs izvirzīts valsts mēroga zinātniski pētnieciskajai konferencei Rīgā.
— Darba ideju man ieteica skolotāja Gunta Ozoliņa, — saka Linda Alkšāre. — Palīdzēja arī skolas psiholoģe Dita Pavloviča.
Literatūrā sameklēju vienpadsmit pamatproblēmu, kuras rodas skolotāju un bērnu vecāku savstarpējās attiecībās. Aptaujāju 225 skolēnus, 160 vecāku un gandrīz visus skolotājus. Tikai viens no vecākiem atteicās atbildēt uz jautājumiem. Visi pārējie bija ļoti atsaucīgi. Anketēšana izrādījās darba vieglākā daļa. Daudz grūtāk bija apkopot rezultātus un formulēt secinājumus.
Atklājās, ka aktuālākā problēma, kura traucē Neretas vidusskolas skolotāju un bērnu vecāku sadarbībai, ir dažu skolotāju nepietiekamā saskarsmes prasme, vecāku neinteresēšanās par skolu, skolotāju un vecāku nepaļaušanās vienam uz otru. Vecāki bieži vien spriež par skolu, izmantojot neobjektīvu informāciju — tic radiem, draugiem, paziņām, saviem bērniem, kuri stāsta sev izdevīgo. Vecāki reti nāk uz sapulcēm un negūst objektīvu informāciju.
Mazāk izteiktas problēmas: skolēnus klasē pedagogi sadala „labajos” un „sliktajos”; vecāki uzskata, ka skolotāji vainojami bērnu neveiksmēs; nespējot atrast vainīgo, nepamatoti soda visu klasi; skolotājiem ir zems pašvērtējums; viņi bērnus vērtē pēc ģimenes prestiža, vecāku sapulcēs kolektīvi apspriež dažu bērnu sekmes un uzvedību.