Noslēdzies Latvijas un Nīderlandes Satiksmes ministriju sadarbības projekts, kura mērķis visa 2002. gada garumā bija izpētīt un novērtēt Latvijas autovadītāju apmācības un eksaminācijas sistēmu.
Noslēdzies Latvijas un Nīderlandes Satiksmes ministriju sadarbības projekts, kura mērķis visa 2002. gada garumā bija izpētīt un novērtēt Latvijas autovadītāju apmācības un eksaminācijas sistēmu.
Projekta noslēgumā secināts, ka Latvijā esošā sistēma atbilst ES prasībām, un dažos jautājumos esam pat apsteiguši daudzas ES valstis. Nīderlandes Centrālās vadītāju eksāmenu organizācijas (CBR) pārstāvji Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) izveidoto datorizēto teorētiskā eksāmena pieņemšanas kārtību novērtēja kā labāku nekā viņu valstī esošo. Tāpat atzinīgi vārdi veltīti braukšanas eksāmena pieņemšanai — eksāmenu organizācijai un to vērtēšanas sistēmai.
Nīderlandes eksperti uzskata, ka eksāmenā esot par maz uzdot tikai 30 jautājumu. Viņuprāt, jautājumu skaitu un arī spektru vajadzētu paplašināt. Tāpat viņi uzsvēra, ka braukšanas eksāmenam vajadzētu būt ilgākam un sarežģītākam, lai maksimāli pārbaudītu potenciālā vadītāja reālās iemaņas, iesaistoties satiksmē. Kā nopietns sistēmas trūkums minēts tas, ka Latvijā nav autoskolu asociācijas, kas kā sabiedriska organizācija pārstāvētu to intereses un rūpētos par apmācības līmeņa uzlabošanu un labas kvalitātes nodrošināšanu.
“Mēs izvērtējam Holandes speciālistu darbu un ieteikumus un jau tagad pastāvīgi strādājam pie tā, lai, piemēram, paplašinātu un daudzveidotu gan jautājumu loku vadītāju teorētiskajā eksāmenā, gan vēl pilnveidotu braukšanas eksāmenu,” atzīst Juris Teteris, CSDD kvalifikācijas daļas priekšnieks. “Kā vienīgo šķērsli braukšanas eksāmena ilguma palielināšanai var minēt tā cenu, kas, lai gan dažiem var šķist diezgan augsta, nav mainījusies jau vairāk nekā četrus gadus un ar grūtībām sedz ar šī pakalpojuma sniegšanu saistītās izmaksas, kuras nemitīgi palielinās,” saka J. Teteris.