Otrdiena, 23. decembris
Saulvedis, Saule
weather-icon
+-5° C, vējš 1.79 m/s, A-DA vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Jauni tarifi — jaunas sarunu iespējas

“Lattelekom” arī šogad piedāvā klientiem daudzus jaunus pakalpojumus, kā arī izdevīgākus un ērtākus pakalpojumu izmantošanas nosacījumus.

“Lattelekom” arī šogad piedāvā klientiem daudzus jaunus pakalpojumus, kā arī izdevīgākus un ērtākus pakalpojumu izmantošanas nosacījumus.
No 15. marta uzņēmums piedāvā saviem klientiem tarifu plānu “Zvans draugam”, bet jau aprīlī “Lattelekom” sāks piedāvāt klientiem divus jaunus tarifu plānus — “Aktīvie tarifi” un “Sociālie tarifi”, kā arī drīzumā veiks izmaiņas tarifu plānā “Izvēle nr. 1”.
Lai uzzinātu, ko šie jaunie tarifi nozīmēs klientiem, un lai noskaidrotu, kā brīvā tirgus apstākļos mainīsies pakalpojumu sniegšana iedzīvotājiem, uz sarunu aicināts “Lattelekom” mārketinga daļas direktors Guntars Jansons.
XY: Uzņēmums jau informējis, ka no 1. aprīļa tiks piedāvāti jauni tarifu plāni. Ko klienti iegūs, izvēloties kādu no šiem tarifu plāniem?
G. J.: “Lattelekom” saviem klientiem piedāvā divus jaunus tarifu plānus — “Aktīvie tarifi” un “Sociālie tarifi”. Jaunie tarifu plāni klientiem ļaus izvēlēties savām vajadzībām visatbilstošāko tarifu plānu un plānot savus izdevumus par fiksēto telekomunikāciju pakalpojumiem. “Aktīvo tarifu” iesakām izmanot klientiem, kuri bieži veic vietējās, iekšzemes sarunas un sarunas ar mobilā tālruņa abonentiem, kā arī biežāk zvana uz vienu valsti ārpus Latvijas saviem darījuma partneriem, radiem vai draugiem.
Šis tarifu plāns darbdienās jau no pulksten 18 vakarā līdz 8 rītā, kā arī brīvdienās un svētku dienās visu diennakti piedāvā būtiski zemāku maksu par sarunām. Izvēloties šo tarifu plānu, sarunas ar citiem “Lattelekom” abonentiem Latvijā minētajā laikā maksās tikai vienu santīmu par minūti.
Pirmo reizi piedāvājam šādu apvienotu tarifu, un esmu pārliecināts, ka pavisam drīz tā priekšrocības augstu novērtēs gan lauku iedzīvotāji, kuri bieži zvana draugiem un paziņām Rīgā vai citos rajonos, gan rīdzinieki, kuriem svarīgi sazināties ar saviem lauku radiem. Sarunas ar mobilo tālruņu abonentiem maksās tikai 11 santīmu par minūti. Starptautiskās sarunas uz vienu valsti pēc klienta izvēles būs pat līdz 68% lētākas nekā parasto tarifu lietotājiem. Šī tarifu plāna abonēšanas maksa kopā ar maksu par tālruņa līnijas abonēšanu būs Ls 5,90 mēnesī.
XY: Jūs pieminējāt arī otru tarifu plānu — “Sociālie tarifi”.
G. J.: “Sociālie tarifi” būs “Lattelekom” piedāvātais lētākais tarifu plāns un visizdevīgākais tiem iedzīvotājiem, kuri sarunām pa tālruni nepatērē vairāk par 20 minūtēm mēnesī. Tātad, ja jūs zvanāt reti, bet vairāk zvana jums, ir vērts izvēlēties “Sociālo tarifu plānu”. Šī tarifu plāna un tālruņa līnijas abonēšanas maksa ir zemāka nekā parasto tarifu plānu lietotājiem, un ir Ls 2,95 mēnesī, bet maksa par vienu sarunas minūti ir paaugstināta par Ls 0,0295.
XY: Vai tarifu plāna “Sociālie tarifi” ieviešana nozīmē, ka tiks pārtraukta tarifu plāna “Izvēle nr. 1” sniegšana?
G. J.: Jā, uzņēmums no 2003. gada 1. maija pārtrauks tarifu plāna “Izvēle nr. 1” sniegšanu, piedāvājot iedzīvotājiem citus alternatīvus tarifu plānus. Tarifu plāna “Izvēle nr. 1” nodrošināšana bija “Lattelekom” subsidēts telekomunikāciju pakalpojums iedzīvotājiem un neatbilda šī pakalpojuma nodrošināšanas faktiskajām izmaksām. Tas nozīmē, ka uzņēmums sedza noteiktu daļu šī pakalpojuma izmaksu no ieņēmumiem, ko “Lattelekom” guva par starptautiskajām sarunām. Šādu subsīdiju apjoms bija vairāki miljoni latu gadā. No 2003. gada “Lattelekom” darbojas brīvā tirgus jeb konkurences apstākļos, un konkurence galvenokārt ietekmē tieši starptautisko sarunu tarifus. Konkurence liek sakārtot uzņēmuma ekonomisko darbību un tuvināt pakalpojumu cenas faktiskajām izmaksām. “Izvēles nr. 1” atcelšanu nosaka brīvā tirgus apstākļi. Lai iedzīvotāji varētu saņemt pakalpojumus par zemākām cenām, jāizveido universālā pakalpojuma fonds, kurš jau sekmīgi darbojas citās Eiropas valstīs un nodrošina iespēju iedzīvotājiem saņemt minimālu noteiktas kvalitātes pakalpojumu klāstu par pieņemamu cenu. Parasti tā ir tieši tālruņa līnija par pazeminātu abonēšanas maksu, kuras subsidēšanā piedalās visi tirgus dalībnieki un, iespējams, arī valsts.
XY: Kā, jūsuprāt, lēmums par tarifu plāna “Izvēle nr. 1” atcelšanu ietekmēs tā pašreizējos abonentus? Vai abonenti varēs izmantot citus tarifu plānus?
G. J.: “Izvēles nr. 1” abonēšanas maksa ir Ls 1,77 mēnesī, un tā nav mainīta kopš 1999. gada jūlija. Kaut arī valstī visu laiku vērojama stabila ekonomiskā izaugsme, nav būtiski uzlabojies sociāli neaizsargātāko iedzīvotāju labklājības līmenis, tādēļ arī lēmums par “Izvēle nr. 1” atcelšanu uzņēmumam ir smags un sāpīgs.
Tomēr, lai uzņēmums spētu nodrošināt saimniecisko darbību, piemēram, telekomunikāciju tīkla uzturēšanu, it īpaši lauku rajonos, “Lattelekom” spiests atteikties no “Izvēle nr. 1” un piedāvā klientiem jaunus tarifu plānus. Domāju, ka šobrīd ir piemērots brīdis gan telekomunikāciju operatoriem, gan regulējošām institūcijām un nevalstiskajām organizācijām meklēt kopīgus risinājumus, lai ikvienam valsts iedzīvotājam būtu iespēja saņemt telekomunikāciju pakalpojumus.
XY: Kādu situācijas risinājumu jūs piedāvājat “Izvēles nr. 1” pašreizējiem lietotājiem?
G. J.: Tarifu plānu izvēle ir katra klienta paša ziņā. “Izvēles nr. 1” pašreizējiem lietotājiem piedāvājam kļūt par jauno tarifu plānu “Aktīvie tarifi” vai “Sociālie tarifi” lietotājiem vai arī lietot tālruņa līniju ar parastajiem abonēšanas nosacījumiem. Piemēram, lai klients varētu no 1. maija izmantot tarifu plānu “Sociālie tarifi”, līdz 15. aprīlim “Lattelekom” Klientu apkalpošanas centram Audēju ielā 15 Rīgā jānosūta pieteikums par tarifu plāna izvēli. Papildu informāciju par tarifu plāniem var saņemt, piezvanot “Lattelekom” Klientu apkalpošanas dienestam pa tālruni 8008040. Ja klients neizpildīs pieteikuma veidlapu par tarifu plāna izvēli, tad no 1. maija viņš varēs lietot tālruņa līniju ar parastajiem abonēšanas nosacījumiem.
XY: Vai gaidāmi vēl kādi jauni “Lattelekom” tarifu plāni?
G. J.: Nupat sākām klientiem piedāvāt jaunu tarifu plānu “Zvans draugam”, kurš ļauj jebkuram privātajam “Lattelekom” parastās tālruņa līnijas vai ISDN līnijas abonentam zvanīt uz vienu, paša izvēlētu, tālruņa numuru ārvalstīs vai Latvijā, maksājot par sarunu 33% lētāk, salīdzinot ar pamata tarifiem. Plānojam aizvien aktīvāk ieviest arī citus tarifu piedāvājumus, ļaujot klientiem izvēlēties savām vajadzībām piemērotāko risinājumu.
Kaut arī telekomunikāciju tirgus joprojām nav pilnībā sakārtots, “Lattelekom” ir pārliecināts par savu spēju efektīvi strādāt konkurences apstākļos, piedāvāt saviem klientiem vēl plašākas pakalpojumu izvēles iespējas un izdevīgu telekomunikāciju sakaru lietošanu.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri

Staburags.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.