Pirmdiena, 22. decembris
Saulvedis, Saule
weather-icon
+2° C, vējš 0.45 m/s, Z vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Ziemas salā servisos darba vairāk

Aukstais laiks ne mazumu problēmu sagādā autovadītājiem. Braucamos grūtāk iedarbināt, tie “niķojas”, reizēm pat vispār neierūcas.

Aukstais laiks ne mazumu problēmu sagādā autovadītājiem. Braucamos grūtāk iedarbināt, tie “niķojas”, reizēm pat vispār neierūcas. Tad var līdzēt autoatslēdznieki, kuriem darba šajā laikā ir vairāk.
Aukstumā plaisā gumijas
SIA “Stārastāni” autoservisā darba nekad netrūkstot, taču pirms dažām nedēļām, kad bija trīsdesmit grādu auksts, automašīnas pie vārtiem gaidīja rindā. Iemesls šādam klientu pieplūdumam — sala radītie bojājumi.
— Sliktais ceļš nenodara tik daudz posta, cik pēkšņs sals, — stāsta SIA “Stārastāni” autoservisa vadītājs Viktors Aleksejevs. — Automašīnām sasala amortizatori, plaisāja gumijas, blīvslēgi. Daudz problēmu bija ar eļļas spiedienu dzinējā. Arī degvielas sistēmas darbība salā bija traucēta.
Aukstajā laikā ievērojami palielinājies pieprasījums pēc nesasalstošajiem dzesēšanas un mazgāšanas šķidrumiem. Arī akumulatorus pirkuši vairāk, jo nolietotie salu nav pārcietuši.
Kad ūdens mutē smeļas
Arī firmas “LM Tehnika” autodarbnīcā apstiprināja, ka sala laikā darba bijis vairāk. Raksturīgākie bojājumi — sasaluši amortizatori, degvielas piegādes traucējumi. Aukstajās dienās īpaši daudz bijis klientu, kuru automašīnas darbina dīzeļdzinēji, kuri salā “niķojas” vairāk. Bijušas arī automašīnas ar iesalušām bremzēm.
— Gudri autovadītāji braucamo ziemai sagatavo pirms sala — nomaina eļļu, šķīdumus, filtrus, pārbauda akumulatoru. Viņiem problēmu nav, — stāsta servisa vadītājs Aivars Vingris. — Taču ir arī tādi, kuri uz darbnīcu brauc tikai tad, kad ūdens mutē smeļas.
Atkausē ar gaisa fēnu
SIA “LTTA” autoremontdarbnīcā lielākais klientu pieplūdums novērots janvāra sākumā, kad uznācis sals. Tad servisā palīdzību meklējuši dīzeļauto īpašnieki, kuri paši automašīnu nespējuši iedarbināt.
— Ar benzīnu darbināmajām automašīnām problēmu, šķiet, nebija, — stāsta Gunārs Ķikučs, firmas “LTTA” autoservisa vadītājs. — Toties dīzeļdzinēji salā negribēja darboties, jo bija traucēta degvielas piegāde. Acīmredzot autovadītājs izmantoja vasaras dīzeļdegvielu, kura aukstumā sasalst.
Servisā nogādātas vairākas šādas automašīnas. Darbnīcā to degvielas piegādes sistēma ar gaisa fēnu atkausēta un iztīrīta. “LTTA” meistari prognozē, ka turpmāk aizsalušo braucamo būs mazāk, jo vadītāji pēc pirmā sala bojājumus būs novērsuši.
Ceļi vienmēr slikti
Arī akciju sabiedrības “Virši—A” autoservisa vadītājs Aivars Kokorišs stāsta, ka lielā sala laikā ievērojami palielinājies klientu skaits. Gandrīz visiem bijusi viena problēma — aizsalusi automašīnas degvielas piegādes sistēma.
— Latvijā nav degvielas, kura iztur mīnus trīsdesmit grādu salu, — stāsta Aivars Kokorišs. — Lielā aukstumā tā sasalst. Gadās arī problēmas ar akumulatoriem, taču ne tik bieži.
Vai klientu skaits palielinās slikto ceļu dēļ? Aivars Kokorišs atteic, ka Latvijā ceļi slikti kā ziemā, tā vasarā.
— Braukt pa ledus vaļņiem ziemā ir tikpat slikti kā pa bedrēm vasarā, — saka Aivars Kokorišs. — Automašīnas ritošo daļu bojā gan ledus, gan bedres.
Vairāk — algas dienās
Arī citās autodarbnīcās apstiprināja, ka sala laikā pēc palīdzības vērsušies autovadītāji, kuru spēkrati sasaluši. Biežāk nācies izmantot arī autoevakuatora pakalpojumus — gan nogādājot darbnīcās sasalušos auto, gan pārvedot ceļu satiksmes nelaimes gadījumā cietušus braucamos.
Klientu pieplūdums servisos lielāks ir mēneša sākumā, kad cilvēki saņem algu. Tad cenšas veikt automašīnas kārtējo remontu un apkopi, bet citā laikā servisā vēršas tikai galējas nepieciešamības gadījumā. Tā tas bija arī lielajā salā.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri

Staburags.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.