Pirmdiena, 22. decembris
Saulvedis, Saule
weather-icon
+2° C, vējš 0.45 m/s, Z vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Iepirkšanās lielveikalā — prieki un vilšanās

Aizkrauklē “Mego” lielveikala atvēršanu pērnā gada nogalē gaidīja ar lielām cerībām.

Aizkrauklē “Mego” lielveikala atvēršanu pērnā gada nogalē gaidīja ar lielām cerībām. Diemžēl pāris mēnešu laikā ne vienam vien pircējam nācies vilties. Izrādās, iepirkšanās lielveikalā nav joka lieta, tas jāprot.
Jāvadās pēc acumēra
Dodoties uz “Mego” pēc augļiem un dārzeņiem, pircējam jābūt labam acumēram. Pie dārzeņu un augļu vitrīnas nav svaru, preci sver citviet. Tas ir ļoti neērti, jo pircējs jau preci ņemot grib zināt, cik tā svērs un maksās.
— “Mego” veikalus dala trijās kategorijās: A, B un C. Aizkraukles veikals ir zemākās — C kategorijas, kurā svari nav paredzēti. Esam administrācijai lūguši tos ierīkot, bet svaru joprojām nav, — skaidro Aizkraukles “Mego” veikala vadītāja Diāna Kalniņa. — Pircēji var lūgt pārdevējai preci nosvērt kasē vai konditorejas nodaļā. Nevienam nekad nav liegts to darīt, kā arī papildināt pirkumu vai liekos augļus nolikt atpakaļ.
Protams, augļus var svērt pie kases, tomēr, lai to izdarītu, jāstāv rindā. Ja pirkumu grib papildināt, atkal jāatgriežas pie augļu vitrīnas un tad no jauna jāizstāv rinda pie kases. Daudz vienkāršāk būtu novietot svarus pie augļu un dārzeņu vitrīnas. Taču “Mego” administrācija neizprotamu iemeslu dēļ to nedara. Varbūt pircējam lielveikalā jāierodas pašam ar saviem svariem?
Cena pa ceļam palielinās
Daudz neskaidrību rodas ar preču cenām. Pie plaukta piestiprinātā cena nereti atšķiras no cenas čekā.
— Pirku avokado. Stendā norādīta viena cena, bet kases čekā — pavisam cita. Ceļā no plaukta līdz kasei tā palielinājusies, — stāsta pircēja Anna (uzvārds redakcijai zināms). — Tā gadās diezgan bieži. Šķiet, pārdevēji speciāli māna pircējus — pievilina ar zemām cenām, taču patiesībā preci pārdod dārgāk.
Veikala vadītāja Diāna Kalniņa skaidro, ka tas nenotiek apzināti. Preču veikalā ir daudz, tāpēc visām cenas uzreiz nespēj sarakstīt. Tādēļ gadās, ka pie plaukta palikusi vecā cena, bet kasē jau fiksēta jaunā.
— Preces uzskaita un cenas kasē fiksē datorizēti, kasiere preces cenu nezina un speciāli nemaina, — stāsta Diāna Kalniņa. — Bijuši gadījumi, kad atvestas jaunas preces, bet cena palikusi vecā — nepaspējām to nomainīt. Gadījies arī, ka cena pie plauktiem ir lielāka, taču kasē — mazāka. Visus pārpratumus vienmēr atrisinām, pircējiem atvainojamies un naudu atdodam.
Akcija izgāžas
“Staburags” saņēmis sūdzību arī par “Mego” rīkotu akciju, kuras laikā divas vienādas preces pārdotas par vienas cenu. Aizkraukliete Mirdza raksta, ka akcijas laikā velti gaidījusi reklamēto preci.
“Reklāma aicināja pirkt divus kivi iesaiņojumus, maksājot tikai par vienu. Noteiktās dienas rītā devos uz “Mego” pēc augļiem, bet to nebija. Solīja atvest pusdienlaikā. Taču arī pusdienlaikā kivi nebija. Nu solīja, ka atvedīs ap pulksten 16. Diemžēl kivi neatveda ne pulksten 16, ne vēlāk. Kārotos augļus tā arī nedabūju,” vēstulē raksta Mirdza.
— Ar šo akciju bija problēmas, un daudzi pircēji kivi nopirkt nav varējuši, — atzīst Diāna Kalniņa. — Atveda pārāk maz augļu, to pietika tikai nedaudziem pircējiem. Akcijas preces vienmēr ir ierobežotā daudzumā, un tās ātri izpērk. Tādēļ reklāmās norāda, ka daudzums ir ierobežots. Tiklīdz beidzas prece, beidzas arī akcija. Pircējiem jāsaprot, ka akcijas preču klāsts nav bezgalīgs.
Uzmanību pie plauktiem!
Akciju laikā reizēm domstarpības rodas arī ar lētākajām precēm līdzīgiem produktiem. Piemēram, pazemināta cena ir tikai ķiploku ketčupam, bet pircējs to neievēro — domā, ka lētāks viss ketčups.
— Uzmanīgi jāizlasa norāde cenu zīmē. Tur uzrakstīts, kurai precei zemāka cena, — skaidro Diāna Kalniņa. — Diemžēl pircēji norādes nelasa. Redz, ka jāmaksā mazāk, un ņem produktu, nepaskatoties, ka akcija attiecas uz citu preci. Pie kases rodas domstarpības, un pircējs uzskata, ka viņu māna.
“Staburags” pārliecinājās, ka līdzīgas preces sajaukt ir gaužām vienkārši. Piemēram, 30. janvārī pazemināta cena bija noteiktas šķirnes baltmaizei. Tai līdzās bija cita, pēc iesaiņojuma stipri līdzīga, bet dārgāka maize. Uzmanīgi neapskatot, preces var sajaukt.
Ar pluskarti lētāk
Lielveikalos piedāvā preces par pazeminātām cenām, arī izmantojot dažādas atlaižu kartes. “Mego” veikalā tāda ir “Mego plus” karte. Ar to vairākas preces maksā lētāk, turklāt, sakrājot noteiktu punktu skaitu, var saņemt dāvanu. Diemžēl arī ar “Mego plus” kartēm pircējiem radušās ķibeles.
— Aizgāju uz veikalu pēc kartes, bet man atteica, ka to nav. Gāju vēl pāris reižu, kartes nekad nebija. Tā paliku bez “Mego plus” kartes un lētākiem pirkumiem, — stāsta aizkraukliete Inese.
Veikala vadītāja Diāna Kalniņa aicina pircējus kartes saņemt kasēs. Karšu nepietiek, tādēļ pircējiem jābūt pacietīgiem.
— Kartes laiku pa laikam atved, un tās izdalām pircējiem, — stāsta Diāna Kalniņa. — Ne visiem to pietiek, jāgaida nākamais vedums.
Ražotājs maldina patērētāju
Pārdevējas atzīst, ka neapmierināto netrūkst. Bieži vainīgs pats pircējs, kurš sajaucis cenu zīmi vai produktus. Taču nereti domstarpības rodas preču ražotāju dēļ.
“Staburags” saņēmis vairākas sūdzības par “Mego” veikalā nopirktām precēm, kurām beidzies realizācijas termiņš. Pārbaudot noskaidrojām, ka preces vēl derīgas, bet uz iesaiņojuma norādīts nevis realizācijas, bet izgatavošanas datums.
Piemēram, desai lieliem burtiem norādīts, ka tā iesaiņota 30. janvārī. Bet cik dienas derīga? Ilgi pētījām fasējumu, līdz uz aizdares atradām sīkiem cipariem uzdrukātu datumu — 23.02.03. Šaubos, vai pircēji, īpaši gados vecāki, spēj atrast šīs sīkās norādes.
Sver mazāk, jāmaksā vairāk
Kāda sieviete nopirka “Rīgas miesnieka” ražoto Zemgales fileju vakuumā. Tikai vēlāk viņa ievēroja, ka ražotāja norādītais svars ir par 20 gramiem mazāks nekā tas, kurš iesaiņojuma otrā pusē norādīts veikala uzlīmē. Zemgales fileja maksā Ls 5,99 kilogramā, tātad, ja var ticēt “Rīgas miesnieka” norādītajam svaram, sieviete pārmaksājusi 12 santīmu. Pircējiem vajadzētu šādi iesaiņotus produktus aplūkot vērīgāk un pat pārsvērt.
Vienmēr rindas
Neskatoties uz problēmām un domstarpībām, pircēji “Mego” lielveikalu iecienījuši. Vakaros tur vienmēr ir rindas, pilnā sparā strādā visas veikala kases.
Cerams, pircēji, pie lielveikaliem nepieraduši, iemācīsies pareizi iepirkties. Savukārt veikala administrācija novērsīs nepilnības, lai nerastos lieki uztraukumi. Tirgotājiem jāatceras sena patiesība: “Pircējam vienmēr taisnība.”

Staburags.lv bloku ikona Komentāri

Staburags.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.