Vārti, kas paši atveras, ir mūsdienīgs risinājums, kas apvieno gan ērtības, gan drošības elementus vienā paketē. Šie pašatverošie vārti, izmantojot īpašas ierīces un vadības sistēmas, nodrošina efektīvu atvēršanās un aizvēršanās kontroli. Tādejādi, šajā rakstā mēs apskatīsim, kā tas tiek īstenots.
Kā strādā “klasiskie” automātiskie vārti?
Automātiskajiem vārtiem ir nepieciešami motori, lai tie kustētos. Viņiem ir iebūvētas vadības sistēmas, lai informētu dzinējus, ko darīt un kā rīkoties, kad tie saņem informāciju no sistēmas papildu komponentiem.
Lietotājam ir iespēja norādīt automātiskajiem vārtiem, kad atvērties vai aizvērties, izmantojot radio signālus, kas tiek nosūtīti, izmantojot attālināto pulti.
Kā automātiskie vārti izvairās no sadursmēm?
Automātiskie vārti un to sistēmas jāprojektē tā, lai tās būtu pēc iespējas drošākas. Lai kustībā nekam netrāpītu, ir nepieciešami sensori, kas identificē automašīnas, mājdzīvniekus un cilvēkus. Daži no šiem drošības sensoriem ir iebūvēti vārtu motoros, bet citi ir uzstādīti uz vārtiem vai to tuvumā.
Ja vārti kustoties sastopas ar pretestību, dažos vārtu motoros iebūvētā “šķēršļu noteikšana” aptur vārtus un liek tiem apstāties, lai viss, kas bija ceļā, varētu turpināt droši pārvietoties.
Pasīvie infrasarkanie detektori
Pasīvie infrasarkanā detekcija ir drošības sensoru veids, kas darbojas bez nepieciešamības pēc fiziskas saskares, tāpat kā drošības malas vai šķērsojuma atpazīšana to prasa. Šie sensori tiek uzstādīti pāros, abās vārtu pusēs, veidojot aizsargzonu, kurā tiek uzraudzīta transportlīdzekļu un citu objektu klātbūtne. Katram pārim ir divi elementi – aktīvais un pasīvais.
Aktīvie infrasarkanie detektori
Aktīvais infrasarkanais sensors izstaro neredzamu staru, savukārt pasīvais sensors to uztver. Ja kaut kas iekrīt starp šiem staru laukiem un traucē šo staru brīvu pārvietošanos, tiek aktivizēta vārtu kontrole, apturot vārtus pirms tiek sasniegta saskare ar šķērsojošo objektu.
Kā automātiskie vārti darbojas pašatveroši?
- Transportlīdzekļa atpazīšana: Izmantojot elektromagnētisko indukciju, daudzas ierīces atpazīst transportlīdzekļus un informē vārtus par to, lai tie atvērtos.
- Aktīvie infrasarkanie detektori: Pāris aktīvu fotošūnu sensori, kas uzstādītu abās vārtu pusēs, ļauj vārtiem atvērties, kad automašīna nokļūst staru zonas laukā, respektīvi, pietuvojoties pie vārtiem.
- Induktīvā cilpa: Šī cilpa ir slēgta, un, pievienojot tai strāvu, tā rada elektromagnētisko lauku ap sevi. Kad transportlīdzeklis nokļūst šajā zonā, notiek izmaiņas elektromagnētiskajā laukā, un tas tiek uztverts kā signāls. Šis signāls tiek pārsūtīts uz vārtu vadības sistēmu, kas, saņemot informāciju par transportlīdzekļa tuvošanos, automātiski atver vārtus.
- Magnetoresistīvās sistēmas: Magnetoresistīvās sistēmas izmanto plānus detektorus un to kabeļus, kas ir ievietoti brauktuves virsmā, un darbojas līdzīgi kā iepriekš minētās cilpas.
- Citi tehnoloģiju veidi: Attiecībā uz citiem tehnoloģiju veidiem, ultraskaņas detektori un kustību detekcija ir vēl viena pieeja, kas tiek izmantota, lai identificētu metāla transportlīdzekļus.
Pateicoties dažādām tehnoloģiskajām iespējām, īpašnieki automātiskos vārtus var izvēlēties savām individuālajām vajadzībām un prioritātēm piemērotāko risinājumu, nodrošinot mieru un aizsardzību savā īpašumā.
Reklāma