
Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks norāda, ka banku digitalizācija notikusi straujāk nekā sabiedrības adaptācija tam. Tas radījis plaisu starp klientiem un bankām. Jaunais regulējums paredz šo plaisu mazināt.
— Kādi izaicinājumi sagaida bankas, realizējot šos noteikumus?
INESE KRONBERGA, “Luminor Bank” mediju attiecību vadītāja
— Līdz jauno noteikumu ieviešanai ir dots laiks, viss nākamais gads, un tie stāsies spēkā no 2026. gada. Noteikumi paredz, ka klātienes pakalpojumi pastāvīgi jānodrošina valstspilsētās un lielāko novadu (ar vismaz 25 000 iedzīvotāju) centros, ja tur konkrētajai bankai ir vismaz 20% klientu, un tuvāko 40 kilometru attālumā vēl nav klientu apkalpošanas centra.
Pašlaik pāragri runāt par kādām izmaiņām bankas pakalpojumu cenrādī. Pirms tam jāveic padziļināta analīze. Mūsu apkopotā informācija par klātienes pakalpojumu izmantošanu rāda, ka cilvēki pārsvarā interesējas par Smart ID uzstādīšanu telefonā, kad kaut ko nodzēsis, vai mainīta iekārta. Otri biežākie gadījumi saistīti ar konta atvēršanu. Turklāt tie galvenokārt ir cilvēki, kuri nerunā latviski, kuriem vajag padziļinātu palīdzību. Pirmajā gadā, kad sākās karš Ukrainā
Lai turpinātu lasīt rakstu, nepieciešams iegādāties Staburags.lv abonementu:
"Staburags.lv Plus" abonentiem būs pieeja unikālam izdevniecības saturam, kur atspoguļosim notikumus un procesus vietējos novados. Raksti, intervijas, bilžu galerijas, video saturs.
Abonē Staburags.lv digitālo saturu par 0.99€ uz pirmajām 4 nedēļām*
*Pēc izmēģinājuma perioda beigām ik pēc četrām nedēļām tiks veikts automātiskais maksājums - 1.99€ par abonēšanas periodu. Abonēšanu vari pārtraukt jebkurā brīdī savā Staburags.lv kontā.
Reklāma