Kopš pagājušā gada rudens Skolas iela Aizkrauklē ir slēgta. Sākotnēji remontdarbi notika ielas daļā no krustojuma ar Spīdolas ielu līdz krustojumam ar Gaismas ielu, bet vēlāk arī posmā no Spīdolas ielas līdz novada vidusskolai. Vērojot darbu gaitu, māc bažas, ka atlikušo trīs nedēļu laikā līdz mācību gada sākumam Skolas iela nebūs izbūvēta tik tālu, lai to varētu izmantot gājēji un braucēji.
1. septembrī vecākiem, kas vedīs uz skolu savus bērnus, nāksies palauzīt galvu, kā tur nokļūt un kur atstāt automašīnu.
Komentāru par Skolas ielas remontu “Staburagam” sniedz Uldis Riekstiņš, Aizkraukles novada pašvaldības izpilddirektors. Viņš saka, ka šim remontam līgumā, kas slēgts starp pašvaldību un darbu izpildītāju, ielikts ļoti garš īstenošanas laiks. Objekts ekspluatācijā jānodod decembrī. Iemesls tam — sarežģītā komunikāciju sistēma ielas pamatnē. Līdz ar to darbi, lai arī ilgst devīto mēnesi, joprojām iekļaujas termiņā. Uldis Riekstiņš nenoliedz, ka satraukums ir par situāciju skolas apkaimē, sākoties mācību gadam.
Ielas remontdarbu projekta vadītājs ir novada domes attīstības nodaļas vadītāja vietnieks Dzintars Grundšteins. Jautāts par projekta iespējamo sadārdzinājumu, viņš saka, ka nelielas izmaiņas attiecībā pret sākotnējo tāmi ir, bet tās radušās nepieciešamo papilddarbu dēļ, nevis materiālu sadārdzinājuma dēļ. Viens no iepriekš neplānotajiem darbiem ir lietusūdens novadīšanas sistēma. Sākotnēji to bija paredzēts no ielas novadīt līdz tuvumā esošajam dīķim, bet secināts, ka dīķa ūdens līmenis ir par augstu, ietekošo ūdeni spiedīs atpakaļ. Tāpēc risinājums rasts, ūdeni novadot aiz Spīdolas ielas un tālāk gravā. Tāpat mainīts risinājums brauktuvei līdzās skolai. Sākotnēji apmale, kas norobežo laukuma pie skolas no braucamās daļas bija lēzeni nolaista līdz ar to. Tas no drošības viedokļa izrādījās nepareizs risinājums, tāpēc labots un apmale būs stāva, kas atturēs automašīnas no iebraukšanas laukumā pretī skolas ārdurvīm. Mainīta arī sākotnējā iecere atstāt esošo ietvi no Spīdolas ielas līdz Gaismas ielai. Pirms diviem gadiem, kad sākās šo remontdarbu projektēšana, ietve bija labā stāvoklī. Divu gadu laikā ietves ārējās apmales vietām nosēdās, sašķiebās, līdz ar to nācās remontēt visu ietvi. Rezultātā, ieviešot iepriekšminētās izmaiņas, projekts kļuva par nepilniem 72 tūkstošiem eiro dārgāks. Kopējās darbu izmaksas ir 525,4 tūkstoši eiro.
Vai līdz 1. septembrim iela būs izbraucama, lai arī bez asfalta? Projekta vadītājs saka, iespējams, būs ieklāts grants pamats. Dzintars Grundšteins arī saka, ka būvnieks darbu gaitā nav mainījies, tas joprojām ir uzņēmums “Asfaltbūve”.
Reklāma