Autotransporta direkcija vēsta, ka pērn reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos kopumā pārvadāti 28 miljoni pasažieru — reģionālo maršrutu autobusos 17 miljoni , bet vilcienos – 11 miljoni. Tas ir attiecīgi 15% un 14% mazāk, salīdzinot ar 2020. gadu, un par 42% un 40% mazāk, salīdzinot ar 2019. gadu. Pērn maršrutu tīkla apjoms sasniedza 77,6 miljonus kilometru.
Reģionālā maršrutu tīkla apjoms jeb autobusu nobraukums pērn bija 72,8 miljoni kilometru, kas ir par 1,5% mazāk nekā 2020. gadā un par 7% mazāk nekā 2019. gadā. Pērn bija 1055 autobusu maršruti, kuros nodrošināti 7360 reisi. Kopumā 2021. gadā slēgti 24 maršruti un 450 reisi, atklāti septiņi jauni maršruti un 430 reisi, bet cita veida izmaiņas, piemēram, papildu pieturu iekļaušana, autobusa kursēšanas grafika izmaiņas u.tml., kopumā veiktas 2959 reisos.
Ņemot vērā, ka pagājušajā gadā piecās maršrutu tīkla daļās stājās spēkā jauns līgums ar pārvadātājiem, ir samazinājies autobusu parka vidējais vecums. Tāpat pērn stiprināta vilciena loma sabiedriskā transporta pakalpojumu sistēmā, atklājot jaunus vilciena reisus, kā arī ieviesti jauninājumi – komerciālie maršruti un bezmaksas sabiedriskais transports.
2021. gadā ieviesti jauni vilciena reisi, komerciālie maršruti un bezmaksas sabiedriskais transports
Lai ierobežotu vīrusa Covid-19 izplatību, pērn ieviesti vairāki ierobežojumi, tai skaitā organizētas mācības attālināti, tādējādi 2021. gadā šī iemesla dēļ uz laiku slēgti 520 reisi, kas paredzēti skolēnu nogādāšanai izglītības iestādē. Tāpat, samazinoties pasažieru skaitam, īslaicīgi slēgti vēl 260 reisi, kuros pasažieru ilgākā laika periodā praktiski nebrauca. Ņemot vērā, ka pieprasījums pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem daļā reisu neatjaunojās, no tiem pastāvīgi slēgti 67 reisi, bet 119 reisos slēgtas atsevišķas izpildes dienas.
Bez maksas 15 maršrutos
Pērn sabiedriskā transporta pakalpojumi nodrošināti ar 1211 autobusiem, kuru vidējais vecums ir 9,34 gadi. Vismazākais vidējais autobusu parka vecums ir maršrutu tīkla daļā “Bauska”, “Pierīga”, “Kuldīga, Saldus”, “Daugavpils” un “Liepāja”, jo 2021. gada 1. augustā šajās piecās lotēs stājās spēkā jauns līgums ar pārvadātājiem, kas būs spēkā 10 gadus. Vidējais autobusu parka vecums šajās daļās kopumā ir 4,6 gadi un nepilni 70% autobusu ir pielāgoti persona ar ierobežotām pārvietošanās spējām pārvadāšanai.
Arī pagājušajā gadā stiprināta vilciena loma sabiedriskā transporta pakalpojumu sistēmā. Ieviesti divi jauni ekspreša reisi vilciena maršrutā Rīga–Daugavpils, kas tiek izpildīti katru dienu; atklāti jauni ekspreša reisi maršrutā Rīga–Rēzekne, kas tiek nodrošināti katru dienu; atklāti jauni vilciena reisi uz / no Madonas katru dienu, bet uz / no Gulbenes – nedēļas nogalēs; atsevišķi reisi maršrutā Rīga–Krāslava pagarināti līdz Indras stacijai; ieviesta vienotā vilciena un autobusa biļete braucienam no Krāslavas līdz Rīgai un otrādi, kā arī no Dagdas līdz Rīgai un otrādi.
2021. gadā ieviesti divi jauninājumi sabiedriskā transporta pakalpojumu sistēmā – komerciālie maršruti un bezmaksas maršruti. Šobrīd maršrutu Rīga–Daugavpils uz komerciāliem principiem apkalpo SIA Daugavpils autobusu parks un Lux Express Estonia, bet maršrutu Rīga–Salaspils – SIA Galss Buss. Savukārt, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pieejamību un veicinātu iedzīvotāju pārvietošanos, pērn ieviests bezmaksas sabiedriskais transports 15 maršrutos Alūksnes, Rūjienas, Smiltenes, Strenču, Valkas, Ciblas, Ludzas, Dagdas, Balvu, Rugāju, Viļakas, Jēkabpils, Jaunjelgavas, Ērgļu un Saldus novadā. Bezmaksas transports nodrošināts visos vai atsevišķos maršruta reisos; kopumā šīs izmaiņas skar 60 reisus.
Reklāma