Aizkrauklē, Daugavas senlejas autotrasē, noslēdzās autokrosa vasaras sezona, kopā pulcējot vairāk nekā 100 dalībnieku no visas Latvijas. Tika noskaidroti sezonas labākie braucēji folkreisa un krosa komisijas kausa ieskaitēs.
SANITA MIROŠŅIKA,KOKNESES SPORTA CENTRA SPORTA DARBA ORGANIZATORE UN SACENSĪBU DALĪBNIECE
Pēc vairāk nekā piecu gadu klusuma Aizkraukles autotrasē beidzot atkal notika spraigām un aizraujošām cīņām bagātas sacīkstes, ko klātienē vēroja ne tikai vietējie, bet arī interesenti no tālākām pilsētām. Ņemot vērā kuplo dalībnieku pulku, tika pieņemts lēmums pirmos kvalifikācijas braucienus aizvadīt iespējami ātrāk, tāpēc pirmais sacensību starts tika dots jau deviņos rītā.
Dala vienu mašīnu
Spraigas cīņas, veiksmes un neveiksmes folkreisā 77 dalībnieku konkurencē piedzīvoja vairāki novadnieki. Lai noskaidrotu 12 finālistus, tika aizvadīti četri kvalifikācijas braucieni un divi B fināli.
Šajā posmā uzvaru izcīnīja Rīgā dzīvojošais Dainis Žvagins, kurš pārstāvēja Iršus. Pēc četros kvalifikācijas braucienos gūtajiem punktiem Žvagins summā bija labākais no braucējiem, līdz ar to nodrošināja sev automātisku iekļūšanu A finālā un pirmo starta rindu, kur pēc veiksmīga starta un septiņiem aizvadītiem apļiem finiša karogu sasniedza pirmais. 2. vietā — Artis Biezais, 3. — Ivo Gabrāns.
B finālos spraigas cīņas aizvadīja, bet vietu finālā neizcīnīja aizkrauklieši Ingars Audze un pieredzējušais rallijkrosa braucējs Raivis Galviņš. Galviņam šīs sacīkstes sarežģītākas padarīja tehniskā puse, jo sacensību spēkrats Hyundai Coupe tika dalīts ar vēl vienu sportistu — Jāni Olli. Abi rallijkrosa braucēji bija nodrošinājuši sev vietu B finālā, līdz ar to arī spēkrats tika pakļauts dubultslodzei, jo starp iebraucieniem nebija pauzes. Galviņam šis iebrauciens beidzās bez finiša karoga sasniegšanas, jo pēc kontakta ar citu braucēju un sadursmes ar trases valni tika nolauzta pusass.
Šīs sezonas debitanti
Lauris Ozols un Didzis Mirošņiks ir šīs sezonas debitanti kopš “Mūsas” posma Bauskā. Abi braucēji piedzīvoja vairākas kontaktcīņas ar citiem braucējiem par pirmo trijnieku un sacensības noslēdza pēc četriem kvalifikācijas braucieniem. Lauris — 39., Didzis — 41. vietā.
Kristapam Kāpiņam šī bija debija folkreisā. Līdz šim Kristaps vairāk aizrāvies ar drifta sacensībām, taču bija nolēmis izmēģināt savus spēkus arī citāda seguma trasē. Lai gan vienu startu viņam nācās izlaist pēc tehniskā tiesneša aizrādījuma par neesošu durvju sietu, Kāpiņš aizvadīja trīs sekmīgus kvalifikācijas braucienus ar vairākām aizraujošām cīņām par pozīcijām. Kristapam sacensībās 52. vieta.
Aizkrauklietim Dinam Kolosovskim šīs arī bija pirmās sacensības folkreisā. Dienas gaitā viņš aizvadīja vairākas interesantas cīņas par pozīcijām. Dinam sacensības noslēdzās 50. vietā.
Pēc lieliska snieguma dienas pirmajā pusē motora defekta dēļ no sacensībām nācās izstāties Rihardam Jermacānam.
Arī Rihardam Skutelim šīs nebija veiksmīgākās sacīkstes, jo nācās saskarties ar vairākām tehniskām ķibelēm.
Dāmas neatpaliek
Starp 65 vīriešiem folkreisā startēja arī 11 dāmas. Tā kā viena no folkreisa papildieskaitēm ir “Dāmu kauss”, dāmas pēc aizvadītiem četriem kvalifikācijas braucieniem kopā ar vīriešiem finālu aizvadīja tikai savā starpā. Dace Rozenštama pēc veiksmīgām četrām kvalifikācijām bija nodrošinājusi punktus, kas fināla braucienu ļāva sākt no pirmās starta rindas. Šo rindu autore piedzīvoja divus neveiksmīgus kvalifikācijas braucienus, kur pēc sadursmes ar citiem braucējiem neizdevās sasniegt finiša karogu. Līdz ar to arī dāmu finālā starts bija jāsāk no pēdējās starta rindas. Lietus un dubļi trasē bija papildu pārbaudījums. Dace finišu sasniedza 4. vietā, bet šo rindu autorei fināla brauciens noslēdzās jau otrajā aplī, kad auto ar pārsistu riepu iestrēga dubļos vienā no trases līkumiem. Dāmu finālā uzvaru izcīnīja Dita Sloka, 2. vietā — Marta Starka, 3. — Alise Līga Grāmatiņa.
Folkreisa Vasaras kausa kopvērtējumā 1. vietā Edgars Tralla (66 punkti), 2. — Dainis Žvagins (60), 3. — Juris Mesters (52) Krosa komisijas kausa izcīņā šajā posmā uz starta stājās skrīverietis Andris Lielais.
Fināla brauciens tika pārtraukts divas reizes — pēc smagiem Galbāliņa kūleņiem un Kuzmaņa pāragra starta.
Uzvaru izcīnīja Oskars Troika, 2. vietā — Sandis Vigulis, 3. — Mairis Vigulis.
Trases atjaunošanas un sakopšanas darbi, lai tajā varētu notikt sacensības, noritēja, pateicoties Ingus Lazdāna komandai un atbalstītājiem, — SIA “RL Būves”, “Silver Standart Houses”, SIA “LIL Autoserviss” un “Latvijas BIO enerģija”.
Pasākumu atbalstīja un balvu fondu nodrošināja “Turtel Wax”, “WD40”, “Lesta”, SIA “PK moto”, “Skrīveru saldumi”, “Torņu ielas zefīrs”, “Redbull”, “Hotel Vilar”, “Daily workshop”, “Kokneses sporta centrs”, “Kūpiņsala”, “Woodwicker pinumi” un “Intercar”.
Reklāma