Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Pārmaiņas ir neizbēgamas. Neretā, Aizkrauklē un Koknesē — pasta nodaļām jurģi

AIZKRAUKLES PASTA KLIENTU APKALPOŠANAS CENTRS 12. martā darbu sāks tirdzniecības centrā “IGA Centrs”. Lai arī šīs pārmaiņas sola ilgāku darba laiku un ērtāku piekļuvi, daudzi seniori ar to ir ļoti neapmierināti, jo nu pasta nodaļa būs nevis pilsētas centrā, bet nomalē, un cilvēkiem gados nokļūt tur nav nemaz tik viegli. Gintas Grincēvičas foto

Lai labāk izprastu “Latvijas Pasta” darbību Aizkraukles novadā, vērsāmies pie uzņēmuma pārstāvjiem. Par aktuālo un gaidāmajām pārmaiņām informēja “Latvijas Pasta” Komunikācijas un filatēlijas daļas komunikācijas speciāliste Inita Fedko.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

— Kā “Latvijas Pasts” šobrīd strādā Aizkraukles novadā?

— Mainoties iedzīvotāju paradumiem, mainās arī mūsu pakalpojumi, lai tie atbilstu klientu vajadzībām, un būtu ērti pieejami. Klātienes pasta un maksājumu pakalpojumu jomā ejam četros virzienos — atveram jaunā koncepta klientu centrus vietās, kur tas iespējams, pasta nodaļas ierīkojam tirdzniecības centros, sadarbībā ar pašvaldībām tās pārvietojam uz pašvaldībām piederošām telpām, kur jau tiek sniegti pašvaldības vai valsts nodrošinātie pakalpojumi, piedāvājam izmantot pakalpojumu “Pastnieks mājās”, līdztekus attīstot tā funkcionalitāti.

Aizkraukles novadā pasta un maksājumu pakalpojumi pieejami piecās pasta nodaļās. No 5. marta Neretas pasta nodaļa darbosies Neretas apvienības pārvaldes telpās. 12. martā Aizkrauklē, tirdzniecības centrā “IGA Centrs”, atvērsim jaunā koncepta klientu centru “Aizkraukle”. Kokneses pasta nodaļa mainījusi telpas, bet joprojām atrodas līdzšinējā ēkā, kur ir pašvaldības tūrisma centrs un bibliotēka.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
KOKNESĒ pasta nodaļa uz citām, krietni mazākām telpām pārcēlusies jau pagājušajā nedēļā. Tas ir turpat blakus vecajām telpām tajā pašā ēkā. Tagad tur var saņemt tikai pasta pakalpojumus, saimniecības preces nopirkt vairs nevar.

— Kādi būs pārmaiņu ieguvumi?

— Mūsu prioritāte ir iedzīvotājiem nepieciešamo pakalpojumu nodrošināšana, tāpēc pārmaiņas vērstas, lai atvieglotu pakalpojumu saņemšanu.

Piemēram, pārceļot pasta nodaļu uz pašvaldībai piederošām telpām, kur jau pieejami pašvaldības un valsts sniegtie pakalpojumi, iedzīvotājiem vienkopus pieejams plašs pakalpojumu klāsts. Savukārt pasta nodaļu un klientu centru ierīkošana tirdzniecības centros sniedz iespēju ērti saņemt pakalpojumus līdztekus ikdienas pirkumu veikšanai, turklāt ilgākā darba laikā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Strādās arī sestdien un svētdien

— Aizkraukles pasta nodaļas pārcelšana prom no pilsētas centra ir būtiska pārmaiņa iedzīvotājiem.

— Līdz šim aizkrauklieši “Latvijas Pasta” klātienes pakalpojumus saņēma pasta nodaļā Bērzu ielā 1 katru darba dienu no pulksten 8 līdz 18. Savukārt līdz ar jaunā klientu centra “Aizkraukle” atvēršanu 12. martā tirdzniecības centrā “IGA Centrs”, Gaismas ielā 35, tie būs pieejami ne tikai darba dienās no pulksten 9 līdz 19, bet arī brīvdienās: sestdienās no pulksten 9 līdz 17 un svētdienās no pulksten. 10 līdz 16. Turklāt klientu centram nodrošināta ērta piekļuve arī cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem un vecākiem ar bērnu ratiņiem, turpat ir arī plašs stāvlaukums un pasta un maksājumu pakalpojumus varēs saņemt līdztekus ikdienas pirkumiem.

Klientu centrā “Aizkraukle” iedzīvotājiem būs pieejams plašs pakalpojumu klāsts, tostarp pašapkalpošanās vieta, kur ērti iesaiņot sūtījumus. Tā būs aprīkota ar visu nepieciešamo sūtījumu sagatavošanai, tai skaitā ar svariem to precīzai nosvēršanai. Savukārt iepakojuma materiālus, piemēram, kastes, aploksnes un burbuļplēvi, varēs iegādāties turpat klientu centrā. Klientu centra vizuālajā noformējumā būs ieviests jauno klientu centru koncepts, nodrošinot mūsdienīgu un ērtu vidi gan apmeklētājiem, gan darbiniekiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Līdzšinējo ēku, kur darbojas pasta nodaļa, plānojam nodot atsavināšanai.

— Pārmaiņas ietekmēs arī darbiniekus?

— Darbinieku skaits saglabāsies esošais, un, pārceļoties uz jaunām telpām, arī darbinieki savu ikdienu pavadīs mūsdienu prasībām atbilstošos darba apstākļos.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Attīsta pakomātu tīklu

— Pakalpojumu “Pastnieks mājās” nodrošina esošie nodaļas pastnieki, vai tam tiek algots atsevišķs darbinieks?

— Šo pakalpojumu nodrošina esošie mobilie pastnieki.

— Kādi “Latvijas Pasta” pakalpojumi Aizkraukles novadā ir vispieprasītākie?

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

— 2024. gadā Aizkraukles novadā cilvēki klātienē lielākoties izmantojuši iespēju saņemt universālā pasta un maksājumu pakalpojumus.

— Domājot par uzņēmuma nākotnes attīstību, gaidāmas vēl kādas pārmaiņas?

— Pārmaiņas jebkura uzņēmuma darbībā ir neizbēgamas, jo ir svarīgi pielāgoties mūsu klientu vajadzībām. Aizvien vairāk attīstoties e-komercijai, pērn attīstījām plašāko pakomātu tīklu Latvijā, tādējādi atvieglojot klientiem sūtījumu saņemšanu un nosūtīšanu. To, izmantojot mūsu pakomātus gan lielākajās pilsētās, gan attālākajos reģionos, var paveikt jebkurā diennakts laikā. Tāpat, līdztekus klientu centru atvēršanai un pasta nodaļu pārcelšanai uz jaunām telpām, attīstām pakalpojumu “Pastnieks mājās”. No februāra iedzīvotāji par pie pastnieka saņemtajiem pakalpojumiem var norēķināties, izmantojot bezkontakta maksājumu kartes. Regulāri sekojam līdzi klientu vajadzībām, lai nodrošinātu ērtus, pieejamus un cilvēku vajadzībām atbilstošus pasta un maksājumu pakalpojumus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Abpusējā sadarbībā rod kompromisu

ULDIS RIEKSTIŅŠ, Aizkraukles novada pašvaldības izpilddirektors

— Sākotnējais drastiskais plāns, kas paredzēja slēgt vai reorganizēt 105 pasta nodaļas, manā skatījumā bija ļoti skarbs. “Latvijas Pasta” pārstāvji atbrauca un pateica, ka lielāko daļu nodaļu likvidēs. Tas bija šoks. Kā zināms, sekoja uzņēmuma valdes locekļu maiņa, līdz ar to arī pieeja, kas vairāk vai mazāk saskan ar manu redzējumu. Visās teritorijās tiek nodrošināts pakalpojums “Pastnieks mājās”. Tas ir pieejams bez komisijas maksas visiem, kas dzīvo ārpus valstspilsētām un novadu administratīvajiem centriem. Apvienību centros saglabāja pasta nodaļas. Pēc pasta lūguma vairākās vietās pasta nodaļām ierādījām mazākas telpas, piemēram, Koknesē un Jaunjelgavā. Abpusējā sadarbībā ir rasts kompromiss, mēs kā pašvaldība nākam pretī, jo uzskatām, ka pasta nodaļas apvienību centros vajag saglabāt. Pasta nodaļas pāriet uz īsāku darba laiku, atsakās no saimniecības preču tirdzniecības, kā dēļ pakalpojumu nodrošināšanai ir nepieciešamas mazākas telpas.

Skumji, kas attiecas uz Aizkraukles pasta nodaļas pārcelšanos. Bijām gatavi uzņēmuma vajadzībām izbūvēt telpas rekonstruētajā ēkā Lāčplēša ielā 1A, kādreizējā klientu apkalpošanas centra atrašanās vietā. Diemžēl uzņēmuma vadība lēma doties uz tirdzniecības centru. Teorētiski nākotnē pasts vārētu pārcelties atpakaļ uz pilsētas centru, taču tad nekādi papildu ieguldījumi telpu pielāgošanā netiks veikti un būs jāsamierinās ar esošo. Centīsimies ēku aizpildīt. Atpakaļ nāks Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts nodarbinātības aģentūras, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras darbinieki. Labprāt ņemsim klāt vēl kādas iestādes. Ja būs vēl brīvas telpas, tad koncentrēsim savus darbiniekus, varbūt atteiksimies no kādas citas ēkas uzturēšanas.

“IGA Centrs” ir iepirkšanās centrs, uz kuru pamatā brauc ar transportu. Pasta pakalpojumus pamatā izmanto cilvēki gados, kas ikdienā lielākoties pārvietojas kājām. Pašvaldības interesēs būtu, lai esošā pasta ēka pilsētas centrā nepaliktu pamesta, taču pašvaldībai ēku ir pietiekami un uz konkrēto nav plānots pretendēt, taču vieta ir ļoti laba.

Publikācija tapusi projektā “Mans pagasts, mana pilsēta”. Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikācijas saturu atbild laikraksts “Staburags”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.