Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Aizkraukles pastā saņemtas divas jaunas mašīnas

PIRMAIS MĒNESIS AR JAUNO AUTO. Pastniece Iveta Banzere saka — braukt ar auto, kam automātiskā pārnesumkārba, ir komfortablāk nekā ar tādu, kam mehāniskā.

Pastniece dienā nobrauc vairāk nekā 100 kilometru

Valsts akciju sabiedrība “Latvijas Pasts” atjaunojusi savu autoparku ar 340 Toyota Yaris Cross automašīnām. Divas no šīm automašīnām nonākušas Aizkraukles pasta centrā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Divas “kājnieces”

Kā savā relīzē raksta “Latvijas Pasts”, “toijotām” ir paaugstināts klīrenss jeb virsbūves apakšējās daļas augstums no zemes, kas būtiski atvieglos pastnieka darbu, pārvietojoties pa lauku ceļiem. Tāpat liela priekšrocība ir mūsdienīgās drošības sistēmas, piemēram, uzlabotais GPS monitorings, kas sniegs iespēju pilnveidot uzraudzību pār pasta piegādes kvalitātes nodrošināšanu visiem klientiem. Tām ir 1,5 litru benzīna dzinējs un automātiska pārnesumkārba.

“Latvijas Pasta” Aizkraukles pasta centra vadītāja Jugita Paškova teic, ka pirmā mašīna, kuru izmanto pastniece Rusudana Pankule, Aizkrauklē nonāca maija beigās, otra — jūlija sākumā, un gaidāmas vēl četras šādas automašīnas.

Iecirknī strādā astoņas pastnieces, no kurām divas ir “kājnieces”, jo sūtījumu nogādāšanai līdz saņēmējam nav nepieciešama automašīna. Tā vietā izmanto somas ar riteņiem vai izņem sūtījumus no speciālām kastēm dzīvojamo māju tuvumā, kurās tos ievieto kolēģi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ziemu vēl nav redzējušas

Ar jauno auto brauc arī pastniece Iveta Banzere. Viņa sūtījumus piegādā daļai Aizkraukles pilsētas, visā Aizkraukles pagasta teritorijā, kā arī Sērenē un Skrīveros, Institūta pusē. Līdz tam viņa darbā izmantoja privāto automašīnu, par kuras lietošanu slēdza līgumu ar pastu. Braucot ar auto, kuram uz durvīm uzlīmēts pasta logo, nozīmē mazāk problēmu, piemēram, nogādājot sūtījumus hidroelektrostacijas ēkā Aizkrauklē. Pavasarī, kad bija atvērtas dambja slūžas, nepiederošas personas līdz stacijas ēkai nedrīkstēja braukt. Lietojot privāto auto, pastniecei katru reizi nācās skaidrot apsargam, ka viņa ir no pasta.

Dienas laikā pastniece nobrauc vairāk nekā simt kilometru. Iveta pastā strādā aptuveni 30 gadu un saka, nav salīdzināms darbs pirmsākumos un tagad. Toreiz pastnieku un klientu bija vairāk, maršruti īsāki. Tagad pastnieka somā ir ierakstītās un parastās vēstules, pa kādam žurnālam un avīzei, pensijas nauda, joprojām piegādā arī sadzīvē nepieciešamās preces. Iveta Banzere saka, atšķirībā no citām pastniecēm viņai klienti nelūdzot atvest, piemēram, pienu, maizi no veikala vai zāles no aptiekas.

Lielākais pārbaudījums pastniekam ir ziema, īpaši dienas, kad stipri snidzis, bet ceļi nav iztīrīti. Jaunās “toijotas” šos apstākļus vēl nav pieredzējušas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Iveta Banzere atceras senākus laikus, kad pastniekam automašīnas nebija un arī lauku teritorijā visus sūtījumus piegādāja ar velosipēdu vai kājām ejot. Darba apstākļi sāka uzlaboties tikai kopš 2003. gada, kad uzņēmuma vadību uzticēja Gintam Škodovam.

Nomas cenā viss iekļauts

Jaunajām automašīnām pilna servisa nomu uz pieciem gadiem nodrošina SIA “Pilna servisa līzings”. Uzņēmums uzvarēja pasta izsludinātajā konkursā. Līgums ar šo uzņēmumu paredz regulāras servisa apkopes, maiņas auto nodrošināšanu pastāvīgā auto remonta gadījumā, kā arī attālinātu tehniskās kārtības monitoringu, lai laikus tiktu ieplānotas nepieciešamās apkopes un remonti. Nomas cenā iekļautas tehniskās apkopes un apskates, remonti, riepu nomaiņa un OCTA/ KASKO apdrošināšana visā nomas periodā

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.