VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) uz kravas vilcienu avārijas vietu norīkotā palīdzības tehnika plkst.18 darbu sliežu ceļu ir atbrīvojusi, taču avārijas seku likvidācija joprojām nav beigusies, aģentūru LETA informēja LDz preses sekretāre Biruta Sakse.
Kā ziņots, šorīt aptuveni plkst.4.40 Bolderājas stacijā uz Rīgas Brīvostas pārvaldes pievedceļa, pirms dzelzceļa tilta pāri Buļļupei, SIA “EuroRail” manevru sastāvs iebrauca AS “Dzelzceļtransports” manevru sastāva astē, izraisot avāriju.
Avārijas rezultātā pēc sadursmes no sliedēm nobrauca un apgāzās divi ar baļķiem piekrauti pusvagoni. Cilvēki avārijā nav cietuši.
Šodien pie avārijas seku likvidēšanas strādāja LDz darbinieki ar speciālu tehniku, taču radusies situācija bija sarežģīta un noteikuma vietai – grūti piekļūt, tāpēc darbi ieilga, skaidroja LDz, norādot, ka uzņēmums lūgts piedalīties avārijas seku likvidēšanā tāpēc, ka tā rīcībā ir atbilstoša tehnika.
Līdz plkst.18 LDz pabeidzis sliežu ceļa atbrīvošanu, taču izbirušās kravas savākšanu organizēs kāds no Rīgas brīvostas uzņēmumiem.
Avārijas dēļ bojāti arī pazemes elektrības kabeļi, līdz ar to šodien traucēta arī elektrības piegāde trīs uzņēmumiem, aģentūru LETA informēja AS “Latvenergo” Komunikācijas un mārketinga departamenta Ārējās komunikācijas daļas vadītājs Andris Siksnis. Iedzīvotājiem elektroenerģijas piegāde nav traucēta, jo to bijis iespējams pārslēgt uz citām līnijām.
Siksnis atturējās prognozēt, kad elektroenerģijas piegāde varētu tikt atjaunota, jo izbirusī krava traucē piekļūšanu desmit kilovoltu kabeļu līnijai, lai veiktu to apsekošanu un iespējamo remontu.
“Kolīdz būs iespējams strādāt, sāksies kabeļu remonta darbi,” sacīja Siksnis.
Kā iespējamais avārijas iemesls tiek minēta dzelzceļa darbu tehnoloģijas neievērošana, taču precīzie iemesli un apstākļi tiks noskaidroti izmeklēšanas gaitā, kuru veiks Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs, norādīja LDz.