Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

“Pasažieru vilciena” pārvadāto pasažieru skaits janvārī pieaudzis par 21%. Būtisks pieaugums arī Aizkraukles virzienā

Attēls no vivi.lv

AS “Pasažieru vilciens” (PV) šogad janvārī pārvadājis 1,55 miljonus pasažieru, kas ir par 21% vairāk nekā pērn janvārī, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vienlaikus vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti atbilstoši vilcienu kustības grafikam, 2025.gada janvārī bija 98,6%.

PV norāda, ka šogad janvārī turpinājās pasažieru skaita pieaugums visās elektrificētajās dzelzceļa līnijās. Skultes virzienā šogad janvārī pārvadāti vairāk nekā 176 000 pasažieru, kas ir par 41% vairāk nekā 2024.gada janvārī, Tukuma virzienā pārvadāti vairāk nekā 529 000 pasažieri, kas ir par 23% vairāk, Aizkraukles virzienā pārvadāti vairāk nekā 430 000 pasažieru, kas ir par 20% vairāk, bet Jelgavas virzienā pārvadāti vairāk nekā 258 000 pasažieru, kas ir par 19% vairāk.

Savukārt neelektrificētajās dzelzceļa līnijās vislielākais pasažieru skaita pieaugums šogad janvārī bija Lugažu virzienā, kur tika pārvadāti vairāk nekā 71 000 pasažieru, kas ir par 13% vairāk nekā 2024.gada janvārī, un Gulbenes virzienā, kur tika pārvadāti vairāk nekā 3500 pasažieru, kas ir par 11% vairāk.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

PV valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors skaidro, ka pasažieru pieprasījuma pieaugumu pēc pārvadājumiem pa dzelzceļu galvenokārt veidojusi segmenta attīstība kopumā – gan pieturu un pasažieru platformu atjaunošana, gan ritošā sastāva modernizācija elektrificētajā zonā.

Pērn janvārī PV pārvadāja 1,277 miljonus pasažieru.

Jau ziņots, ka Latvijā pa dzelzceļu pagājušajā gadā pārvadāti kopumā 19,445 miljoni pasažieru, kas ir par 13,5% vairāk nekā 2023.gadā, kā arī par 5,3% vairāk nekā pirms pandēmijas jeb 2019.gadā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

LETA jau vēstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus 2023.gada decembrī un 2024.gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jauno elektrovilcienu iegādes kopējās izmaksas veido 244,846 miljonus eiro, no kuriem 168,191 miljons eiro piesaistīti no Eiropas Savienības Kohēzijas fondu līdzekļiem

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu. Pērn uzņēmums pārvadāja 19,44 miljonus pasažieru.

LETA

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.