Daudzi Aizkraukles iedzīvotāji ir neapmierināti ar autobusu satiksmi no Aizkraukles autobusu stacijas līdz dzelzceļa stacijai.
Daudzi Aizkraukles iedzīvotāji ir neapmierināti ar autobusu satiksmi no Aizkraukles autobusu stacijas līdz dzelzceļa stacijai. Mutisku sūdzību saņēmis arī Nejēdzību novēršanas birojs, kurš to pāradresējis Satiksmes ministrijai. Nule saņemta ministrijas atbilde.
Saskaņā ar Autopārvadājumu likumu pasažieru regulāros pārvadājumus iedala pilsētas, rajona, tālsatiksmes un starptautiskajos maršrutos. Rajona maršruti ir tie, kuri ir viena rajona administratīvās teritorijas robežās.
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par “Pasažieru regulāro autopārvadājumu iekšzemes maršrutu atklāšanu, grozīšanu, slēgšanu un atļauju iesniegšanas kārtību” jaunus iekšzemes maršrutus un maršruta reisus atklāj, maršrutus un reisus maina un slēdz, kustības sarakstus apstiprina, kā arī atļaujas pārvadātājam izsniedz un anulē attiecīgā rajona padome.
Ņemot vērā to, ka iesniegumā izteiktā sabiedriskā transporta problēma attiecināma uz Aizkraukles rajona administratīvo teritoriju, Pasažieru pārvadājumu departaments lūdza Aizkraukles rajona padomes skaidrojumu par izveidojušos situāciju, kā arī priekšlikumus par minētā jautājuma risinājumu.
Aizkraukles rajona padome informē, ka autobusu kustību no Aizkraukles dzelzceļa stacijas uz Aizkraukles pilsētu nodrošina Aizkraukles autotransporta uzņēmums, apkalpojot divus saistītus rajona maršrutus: Aizkraukles dzelzceļa stacija—arodskola—Aizkraukles autobusu stacija un Aizkraukles autobusu stacija—Aizkraukles dzelzceļa stacija. Saskaņā ar Autopārvadājumu likumu, pasažieru regulārajos autobusos pasažierus pārvadā ar autobusu iepriekš noteiktā maršrutā pēc noteikta kustības saraksta (grozījumus maršrutā drīkst izdarīt ne biežāk kā divas reizes gadā, izņemot pilsētas maršrutus). Šobrīd izveidojusies situācija, ka sliežu ceļu remontu dēļ vilcienu sarakstus bieži maina, atceļot daudzus reisus. Atsevišķos gadījumos vilcieni kavējas. Šādā situācijā nav iespējams piemēroties vilcienam, to gaidot, jo satiksmi rajona maršrutos organizē, tos savstarpēji saistot. Rezultātā aizkavējies viena maršruta reiss radīs kavēšanos citā.
Lai rastu optimālāko risinājumu, izstrādāja autobusu kustības grafiku ar 30 minūšu intervālu starp reisiem. Tā rezultātā pasažierim, iespējams, jāgaida nākamais autobuss pēc vilciena pienākšanas. Aizkraukles rajona padome tādu risinājumu uzskata par pieņemamāko līdz sliežu remontu pilnīgai pabeigšanai.