Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Augsts novērtējums oriģinalitātei. Spēles “Detektīvi, uzminiet preču krāpnieku” un “Gnomiku pilsēta”

RADOŠA KOMANDA. No kreisās — tieslietu ministre Inese Lībiņa-Egnere, Aizkraukles novada vidusskolas skolnieces Krista Grigoroviča un Lauma Martinova, skolotāja Iveta Brovacka un Patentu valdes direktors Agris Batalauskis. Foto no Patentu valdes

Izveidotas divas dažādas spēles “Detektīvi, uzminiet preču krāpnieku” un “Gnomiku pilsēta”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Noslēdzies ikgadējais skolēnu konkurss “Radošais intelektuālis”, ko ar sadarbības partneriem rīko Patentu valde. Godalgotu vietu ieguvusi arī Aizkraukles novada vidusskolas komanda.

Konkursa mērķis ir attīstīt radošumu un sekmēt skolēnu izpratni par intelektuālā īpašuma nozīmi un pielietojumu uzņēmējdarbībā. Lai piedalītos konkursā, dalībniekiem bija jāizveido divi radoši uzdevumi. Tajos varēja izmantot erudīcijas uzdevumus, spēles, kā arī citus radošos darbus, kas būtu saistoši vienaudžiem. Konkursā īpaši vērtēja oriģinalitāti.

JAUNAS SPĒLES piedāvā skolnieces no Aizkraukles. Foto no Kristas Grigorovičas albuma

Šogad konkursā saņemti 60 komandu pieteikumi divās klašu grupās. 2. vietu 5. — 8. klašu komandu konkurencē ieguva “Ekskluzīvie putekļsūcēji” no Aizkraukles novada vidusskolas 8.d klases. Tajā darbojās Krista Grigoroviča un Lauma Martinova.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Krista stāsta, ka, ieraugot Patentu valdes informāciju sociālajos tīklos par šo konkursu, izstāstījusi to Laumai. Abas nolēma piedalīties, ko atbalstīja arī klases audzinātāja.

— Konkursa uzdevums bija izdomāt divas spēles, izvēloties no sešām tēmām — intelektuālais īpašums, izgudrojumi un patenti, preču zīmes, dizainparaugi, aizsardzība pret viltošanu un rūpnieciskā īpašuma nozīmīgums uzņēmējdarbībā.

Diezgan ilgi domājām, kuru izvēlēties, un arī radīt pašu spēli nebija tik viegli, kā sākumā domājām. Bija jāpievērš uzmanība arī oriģinalitātei, ko šogad konkursā vērtēja. Idejas un domas mums bija dažādas, un, apvienojot tās, izveidojās divas dažādas spēles — “Detektīvi, uzminiet preču krāpnieku” un “Gnomiku pilsēta”, — stāsta Krista.

Meiteņu klases audzinātāja Iveta Brovacka teic, ka ir liels gandarījums par šo novērtējumu, jo uzdevuma veikšanā ieguldīts liels darbs, izdoma un radošums. Turklāt abas skolnieces to paveica patstāvīgi. Saistošs bija arī konkursa noslēguma pasākums, kas notika Rīgas Tehniskās universitātes Zinātnes un inovāciju centrā. Dalībnieki ne tikai saņēma balvas, bet arī piedalījās radošā meistarklasē, iepazina uzņēmumu pieredzi jaunu produktu un izgudrojumu radīšanā. 

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.