Nepieprasīta biļete ilgtermiņā var būt iemesls reisa slēgšanai
Pēc publikācijas “Nepieprasīta biļete ilgtermiņā var būt iemesls reisa slēgšanai” laikraksta “Staburags” 12. novembra numurā, kad rakstījām par kādu autobusa šoferi, kurš neizsniedz brauciena biļetes, esam saņēmuši detalizētu atbildi no Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāves. Veiktas pārbaudes, kuru rezultātā konstatēti pārkāpumi un pārvadātājam piemēros sodu.
Toreiz redakcijā vērsās kāda skrīveriete, kura ikdienā bieži ar Liepājas autobusu parka autobusu brauc maršrutā “Skrīveru pagrieziens” — “Stacija”. Kundzi bažīgu darījis kāds konkrēts autobusa šoferis, kurš pasažieriem neizsniedza brauciena biļetes. Skrīveriete uztraucās, ka šāda prakse nākotnē var nelabvēlīgi ietekmēt konkrētā reisa pastāvēšanu.
Minētais autobuss no Aizkraukles autoostas izbrauc pulksten 11.19. Pēc sievietes novērojumiem, pieturā “Skrīveru pagrieziens” parasti iekāpa trīs vai četri cilvēki, taču viens konkrēts šoferītis biļetes par braucienu neizsita — negribīgi tas gan tika darīts pēc uzstājīga lūguma. Skrīveriete satraucas, ka biļešu neizsniegšana par braucienu nākotnē var negatīvi atsaukties uz reisa vai konkrētās pieturvietas pastāvēšanu. Viņasprāt, pēc biļešu iegādes datiem pēta pasažieru plūsmu, kas ilgtermiņā nosaka nepieciešamību konkrētajā posmā nodrošināt sabiedrisko transportu.
Sanita Heinsberga, Autotransporta direkcijas komunikācijas speciāliste, informēja — lai varētu veikt analīzi par pasažiera sūdzību saistībā ar Liepājas autobusu parka sniegtajiem pakalpojumiem Aizkraukles novadā maršrutā nr. 6101 Aizkraukle—Skrīveru stacija, tika lemts par divu veidu pārbaudēm. “Viena no tām bija pakalpojumu kontrole, ko reālajā vidē ATD veic sadarbībā ar partneriem — kontroles dienestu.
Otra veida pārbaude bija no pārvadātāja saņemto videomateriālu izpēte, kur redzams konkrētais reiss un šofera darbība reģionālā autobusa salonā. Rezultātā tika novēroti pārkāpumi — biļešu neizsniegšana pasažieriem, turklāt, tā tika konstatēta ne vien sūdzībā minētajā reisā un datumā, bet arī vairākos citos konkrētā šofera izpildītajos reisos citās dienās. Līdz ar to tiek lemts par soda piemērošanu pārvadātājam, vienlaikus uzliekot par pienākumu veikt konkrētā transportlīdzekļa vadītāja informēšanu par šādas prakses neatbilstību kvalitatīva pakalpojuma nodrošināšanā,” skaidroja S. Heinsberga.
Reklāma