Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis ierosinājis reformēt vēstures mācīšanu, jo uzskata, ka Latvijas vēsture stundu sarakstā jāiekļauj kā atsevišķs priekšmets.
Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis ierosinājis reformēt vēstures mācīšanu, jo uzskata, ka Latvijas vēsture stundu sarakstā jāiekļauj kā atsevišķs priekšmets. Ministrs uzskata, ka skolās tieši mūsu valsts vēsturei pievērš pārāk maz uzmanības, tāpēc skolēnu galvā valda juceklis.
Skolotāju vidū dominē divi viedokļi — vieni atbalsta ministra ideju, otri uzskata, ka Latvijas vēsturei mācību programmā pievērsta pietiekami liela uzmanība un izdalīt to kā atsevišķu priekšmetu nav lietderīgi.
Piekrītu otrajiem. Domāju, ka juceklis valda to skolēnu galvā, kuriem vienkārši ir uztveres un mācītā atcerēšanās problēmas, nevis vienotas vēstures mācību programmas dēļ. Padomju gados Latvijas vēsture gan esot mācīta atsevišķi, bet toreiz jau bija viens likums, viena partija un viena vēsture. Vai mums jāskatās, kā bija?
Kā lai māca Latvijas vēsturi atrauti no Baltijas valstu, Eiropas un pasaules vēsturiskajiem notikumiem? Pašreizējā sistēma ļauj skolēniem notikušo apgūt hronoloģiskā secībā, gūstot izpratni par Latviju kopējo notikumu kontekstā. Savu protestu daži skolotāji pamato ar piemēru: “Krustnešu karagājiens uz Zemgali 13. gadsimtā. Kamēr karavīri virzījās Dobeles virzienā, tā ir Latvijas vēsture, bet, kad šķērsoja mūsu valsts robežu, vai tā jau ir pasaules vēsture? Kur sākas un beidzas Latvijas vēsture Otrā pasaules kara laikā?”.
Stāstījumam par Latviju vairāk laika var veltīt tajās pašās vēstures stundās, taču diez vai prātīgi būtu papildināt stundu sarakstu ar jaunu priekšmetu. Vidusskolēni ir ļoti noslogoti, vai tiešām viņiem no skolas jānāk mājās piecos pēcpusdienā?
Un kā būs ar mācību grāmatām? Pēdējos gados to izdots desmitiem, un katrs autors Latvijas vēsturi interpretē savādāk.
Vai tiešām mums šobrīd izglītībā par maz nepatikšanu, lai ar šādu reformu radītu vēl lielākas problēmas? Atcerēsimies diskusijas par ticības mācību kā obligātu priekšmetu, izlaidumu problēmu un tagad skandālu ar mācīšanos latviešu valodā mazākumtautību skolās.