Ceturtdiena, 25. decembris
Stella, Larisa
weather-icon
+1° C, vējš 3.13 m/s, R-DR vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Andris Dambis rallijreidā svin pirmo uzvaru

Sestdien un svētdien Madonas un Aizkraukles rajonā risinājās rallijreida Latvijas čempionāta ceturtais posms “Mētra 2003”.

Sestdien un svētdien Madonas un Aizkraukles rajonā risinājās rallijreida Latvijas čempionāta ceturtais posms “Mētra 2003”. Būdami ātrākie visos trijos ātrumposmos, jau sestdien rallijreida vadībā izvirzījās Andris Dambis un Ainārs Princis ar Dakaras rallijam būvēto automašīnu “OSCar”.
Lai gan otrās sacensību dienas ātrumposmu summā pārāki bija Jānis Naglis un Krišjānis Caune ar MITSUBISHI Pajero, kļūdīšanās pārbraucienā Nagļa ekipāžai neļāva iekļūt pat trijniekā. Rallijreida absolūtajā vērtējumā pirmo vietu un savu pirmo uzvaru apvidus rallijreida sacensībās svinēja Dambis un Princis. Tā ir pirmā uzvara arī “OSCar” prototipiem.
Salūzt dzinējs
Divos pirmajos ātrumposmos aiz Dambja turējās otra “OSCar” ekipāža Andris Lukstiņš un Ivars Krauklis. Andris Lukstiņš autovadītāju sabiedrībā vairāk zināms kā Latvijas ceļu satiksmes drošības direkcijas priekšnieks. 100 metru pirms trešā dopa finiša salūza viņa vadītās automašīnas dzinējs. “Jau iepriekš mums bija nelielas problēmas, pagaidām neskaidru iemeslu dēļ kritās eļļas līmenis dzinējā. Uzmanīju to un šķita, ka posmu varēsim pabeigt, taču, kad priekšā jau manīju finiša karogu, motors apklusa,” izstāšanos komentēja A. Lukstiņš.
Grāvī līdz jumtam
Lukstiņa liksta kļuva gandrīz liktenīga Jānim Naglim un Valdim Purvinskim, kuri ātrumposmā devās nākamie. Lukstiņa un Kraukļa “OSCar” palika stāvam tieši uz pamatīga meliorācijas grāvja caurtekas, aizšķērsojot šaurās pārbrauktuves lielāko daļu. Stūrmanis Ivars Krauklis mēģināja brīdināt tuvojošos mašīnu, bet Naglis, braukdams lielā ātrumā, nepaspēja nobremzēt. Lai neuztriektos šķērslim, pilots strauji grieza stūri pa labi, un MITSUBISHI Pajero ielidoja grāvī, pazuzdama tajā līdz pat jumtam. Abos iepriekšējos dopos Naglis bija trešais ātrākais.
Protestē, bet neoficiāli
Tiesneši nolēma šajā posmā Nagļa ekipāžai piešķirt tādu pašu distances laiku kā ātrākajai ekipāžai, uzskatot, ka sportists posmu līdz galam neveica ne savas, bet trasē pēkšņi radušās kritiskās situācijas dēļ. Daži sportisti gan apšaubīja lēmuma objektivitāti, taču oficiālu protestu nebija.
Diemžēl bez ieskaites punktiem šajā čempionāta posmā palika T1 klases braucēji, jo pietrūka sacensībām nepieciešamo dalībnieku skaita. Tehnisko komisiju neizturēja divi auto, bet kopumā šoreiz startēja tikai 13 mašīnu.
Apmaldās pārbraucienā
Otrajā dienā ceturtajā un piektajā ātrumposmā labākais atkal bija Andris Dambis, bet sestajā vietā — Jānis Naglis. Tiesa, Naglis pirms tam pārbraucienā apmaldījās un tikai ar Igora Skoka palīdzību spēja turpināt sacensības. Abas ekipāžas saņēma sodu par kavējumu laika kontrolē. Pārbraucienā remontēt auto bija spiesti Andrejs Radzevičs un Ainārs Šusts, arī viņiem fiksēts kavējums.
Pa to laiku ātrumposmos straujāks bija kļuvis Jānis Āzis, divreiz būdams otrais aiz Dambja. Māra Saukāna VRANGLER džipam otrajā sacensību riņķī sabojājās ātrumkārba. Braucēji gan centās sacensības pabeigt, izmantojot vienīgi atlikušo ceturto pārnesumu, bet finišu tomēr nesasniedza. Izstājās arī brāļu Modra un Kristapa Reinfeldu ekipāža, kuru automobilim sestajā dopā salūza priekšējā pusass.
Naglis “Mailēs” rāda šovu
Pēdējos ātrumposmus ar bojātu auto veica arī Andris Dambis — sabojājās stūres mehānisms. Tas gan viņam netraucēja būt ātrākajam septītajā un astotajā dopā, bet visgarākajā — devītajā — viņš vairāk domāja par finiša sasniegšanu, nevis rezultātu. Ļoti ātri brauca arī Andrejs Radzevičs un Jānis Naglis, kā arī Igors Skoks un Jānis Āzis. Saspringto cīņu raksturo ārkārtīgi blīvie rezultāti, ātrākos pilotus dopos šķīra tikai dažas sekundes.
Vietalvā, slēpošanas trasē “Mailes”, devītā, pēdējā, ātrumposma beigās tramplīnā efektīgu šovu skatītājiem sarīkoja Jānis Naglis. Taisnā meža stigā kā lingas sviests Nagļa PAJERO pa gaisu lidoja apmēram piecpadsmit metru. Piezemēšanās gan beidzās ar salauztu priekšējo tiltu automašīnai un izmisīgu pilota cīņu savaldīt braucamo. Labi, ka finišs bija pēc pārsimt metriem.
Uzvarot septiņos no deviņiem ātrumposmiem, Dambis kopumā bija ātrākais, turklāt ļoti labi darbojās arī stūrmanis Ainārs Princis. Viņiem nebija neviena kavējuma laika kontrolēs. Otrajā vietā ierindojās Jānis Āzis un Valdis Purvinskis, trešie — Igors Skoks un Agris Piķis.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri

Staburags.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.