Lai gan krievu autoražotāji jau kuro gadu desmitu nespēj radīt pasaules līmeņa prasībām atbilstošas vieglās automašīnas, krievu džipi un apvidus mašīnas vienmēr izkonkurē rietumu ražojumus.
Lai gan krievu autoražotāji jau kuro gadu desmitu nespēj radīt pasaules līmeņa prasībām atbilstošas vieglās automašīnas, krievu džipi un apvidus mašīnas vienmēr izkonkurē rietumu ražojumus.
Piemēram, „Ņiva”, kas pirms 25 gadiem pirmoreiz pasaulē apvienoja gan džipu, gan pilnvērtīgu vieglo mašīnu, vai UAZ, kas off––road sacensībās regulāri uzvar slavenāko pasaules firmu ražojumus. Nu izaicinājums mests izslavētajam „Hummer”, radot analogu GAZ-2975 Tigr.
Gan “hammers”, gan “tīģeris” pēc skata ir visai līdzīgi. Tās abas pilda vienādas funkcijas, arī konstrukcijas ir līdzīgas.
“Tīģera” pamatā ir masīvs lonžeronu rāmis, uz kura var montēt vairāku veidu virsbūves — slēgtu pasažieru salonu, kravas platformu un arī virsbūvi no bruņu plāksnēm. Rāmis droši pasargā mašīnas apakšpusē izvietotos agregātus. Piectonnīgās mašīnas garums ir 4,6 metri, platums –– 2,2 metri, bet riteņu bāze — 3 metri. Izmēģinājumu prototipi apgādāti ar amerikāņu sešcilindru turbodīzeļiem, kuru jauda ir 180 un 215 ZS. Plānots izmantot arī GAZ––562 motoru ar 200 ZS jaudu, ko ražo pēc austriešu licences.
Visa piekare un galvenie pārvadi ar bloķējamiem tiltu un starpasu diferenciāļiem pārceļojuši no bruņutransportiera BTR––80. Neatkarīgā piekare ļauj katram ritenim “staigāt” 30 cm robežās. Sistēma spiediena regulēšanai riepās te jau ir pati par sevi saprotama. Bet starpasu diferenciāli ar elektropneimatisko pievadu var nobloķēt ar vienu pogas piespiedienu. Arī stūres pastiprinātāju krievi projektējuši paši.
Iekāpjot “tīģerī”, paveras apmēram tāds pats salona iekārtojums kā vecajos GAZ-69 “aligatoros” –– divi sēdekļi priekšā, bet aiz starpsienas gar bortiem novietoti divi gareniski soliņi, uz kuriem var sēdēt 8 cilvēki. Tas, protams, tikai piemēra pēc, jo virsbūvi mašīnai var montēt pēc patikas. Interjers, tāpat kā amerikāņu „kolēģim”, ir askētisks, taču pietiekami civilizēts.
Krievu žurnālisti, kuriem bija iespēja izmēģināt “tīģera” prototipu, par to bija stāvā sajūsmā. Uz šosejas mašīnu var “sakurināt” līdz pat 130 km/h, tiesa, troksnis salonā tad ir tāds, ka vajadzīgas tankistu cepures. Vadāmība — apmēram tāda pati kā “bobim”.
www. iauto.lv