Vakar Jaunjelgavā prezentēja pilsētas apvedceļa projektu.
Vakar Jaunjelgavā prezentēja pilsētas apvedceļa projektu.
Ja labi veiksies zemes atpirkšana no privātīpašniekiem, būvniecība varētu sākties jau 2005. gada nogalē, un tā izmaksās 4,5 miljonus latu. Ceļu paredzēts nodot ekspluatācijā 2007. gadā.
Uz Rīgu pa asfaltu
Prezentācijā piedalījās Jaunjelgavas iedzīvotāji, kuru īpašumus skars apvedceļš, apkārtējo pagastu padomju priekšsēdētāji, uzņēmēji, Satiksmes ministrijas un Latvijas autoceļu direkcijas amatpersonas.
–– Jaunjelgavai tuvīnie ceļi nav rekonstruēti 25 gadus, –– saka Jaunjelgavas domes priekšsēdētājs Jānis Krūmiņš. –– Nu situācija mainījusies. Jau no augusta vidus līdz Rīgai varēs aizbraukt pa asfaltu, jo beigsies ceļa posma Jaunjelgava––Ķegums pārbūve. Jau tagad jūtami aktivizējies pilsētas nekustamā īpašuma tirgus un arī uzņēmējdarbība.
Apbūvi neskars
Sākotnējos projektos transporta plūsmu bija paredzēts virzīt pa Daugavas krastu, taču, domājot par pilsētas attīstību, šīs idejas noraidītas. Nolemts, ka apvedceļš pilsētas apbūvi neskars, atstājot vietu tās paplašināšanai.
Apvedceļš šķērsos 85 saimniecību teritoriju, no kurām ceļa būvniecībai nepieciešamo zemi atpirks, ņemot vērā pašreizējās zemes tirgus cenas.
Apvedceļu ar pilsētu saistīs trīs pieslēgumi: pa Jauno un Kalna ielu, kur paredzēta vieglo automašīnu kustība, un Meža ielu, kur brauks arī kravas automašīnas.
Palīdzēs salabot ielas
Pilsētas iedzīvotājus interesē, vai pēc ceļa posma Ķegums––Jaunjelgava asfaltēšanas paredzēts uzlabot ielas arī Jaunjelgavā, jo līdz apvedceļa izbūvei visi transporta līdzekļi brauks pa šaurajām pilsētas ieliņām.
Satiksmes ministrijas autosatiksmes departamenta direktors Tālis Straume sola, ka pilsētā paredzēts sakārtot tranzīta ielas, izvietot ceļa zīmes, labot gājēju celiņus. Pamatīga ielu labošana nav plānota.
Atļaujas nebūs
SIA „Latsin” ražošanas direktoru Voldemāru Kurtišu interesē, vai, būvējot jaunus ceļus, nākotnē ir paredzēts atļaut pa tiem arī smagāku automašīnu kustību. Pašlaik ar īpašām atļaujām pa ceļiem drīkst braukt kravas automašīnas, kuru pilna masa ir 52 tonnas.
Straumes kungs atbild noliedzoši.
–– Par 52 tonnām smagāku automašīnu kustību nevaram atļaut tāpēc, ka neizturētu padomju laikos celtie tilti. Arī senāk būvēto ceļu segums nav paredzēts tik lielām slodzēm, — uzsver Tālis Straume.
Jaunjelgavas apvedceļa publiskā apspriešana beigsies 16. jūnijā. Tad pilsētas domei būs jāpieņem lēmums, kuru projekta variantu atbalstīt. Sāksies zemes pirkšana, projektēšana un būvniecība.