Piektdiena, 22. augusts
Rudīte, Everts
weather-icon
+13° C, vējš 2.84 m/s, D vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

"Pasažieru vilciens" pērn pārvadā par 3,4% mazāk pasažieru

Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu “Pasažieru vilciens” (PV) pērn kopumā pārvadāja par 3,4% mazāk pasažieru, ceturtdien laikrakstā “Dienas Bizness” (DB) publicētā intervijā norāda PV valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs.

Viņš klāsta, ka pasažieru apjoms 2010.gadā kopumā samazinājās par 3,4%, taču pērnā gada decembrī bija pieaugums 3,3% apmērā, bet novembrī – 2% pieaugums.

“2009. gada sākumā arī ieņēmumi mums bija samērā labi, līdz ar to gads kopumā mums deva samazinājumu par 9,1%,” stāsta Židkovs, piebilstot, ka salīdzinot 2010.gada sākumu ar 2009.gada sākumu, samazinājums ieņēmumiem pērnā gada janvārī pat sasniedza 20%, taču pamazām situācija uzlabojās un pēdējie divi 2010.gada mēneši jau bija plusā.

“Turklāt ieņēmumi iet uz augšu, neskatoties uz to, ka mēs par kādiem 8% mazāk braucam nekā 2009. gadā,” viņš piebilst.

Runājot par pērnā gada finanšu rādītājiem Židkovs arī uzsver, ka PV nav radīts peļņai – pēc viņa teiktā, būtu absurdi, ja valsts izveidotu uzņēmumu sabiedriskajiem pakalpojumiem un no iedzīvotājiem ņemtu tādu maksu par pakalpojumiem, lai pati vēl pelnītu. “Valsts sedz mūsu zaudējumus, ko mēs neiegūstam no biļetēm,” viņš paskaidro.

Šo gadu PV plāno piesardzīgi optimistisku, atbilstošu pašreizējām tendencēm, min uzņēmuma valdes priekšsēdētājs, atgādinot, ka 2011. gadā valsts budžeta atbalsts sabiedriskajam transportam ir vēl mazāks. Tāpat uzņēmumu ietekmē infrastruktūras maksas pieaugums vidēji par 7%.

Židkovs DB atklāj, ka PV gan kopā ar Satiksmes ministriju un Latvijas dzelzceļa kompāniju “Latvijas dzelzceļš” ir atradis savstarpēji izdevīgu risinājumu, kādā veidā šo izmaksu pieaugumu kompensēt, lai nesamazinātu reisu apjomu, jo arī “Latvijas dzelzceļš” nav ieinteresēts tajā, ka pieaugušu izmaksu dēļ dzelzceļa infrastruktūra tiek izmantota mazāk. “Tāpēc tagad kopīgi strādājam pie maksas piemērošanas kārtības, lai mēs varētu saņemt atlaides, sasniedzot zināmu apjomu,” viņš informē.

Šī kārtība būs vēl jāapstiprina regulatorā, bet, tā kā ir redzams abpusējs izdevīgums, nevajadzētu būt šķēršļiem, prognozē Židkovs. Dotācijas samazinājumu PV kompensēs, samazinot ritošā sastāva uzturēšanas izmaksas, ieskaitot optimizācijas pasākumus “VRC Zasulauks”. “Nedaudz izdevies ietaupīt arī līdzekļus no 2010. gada, kas pāriet mums kā pluss uz šo gadu. Cenšamies aktīvi palielināt ieņēmumus,” viņš norāda, uzsverot, ka PV plāno piesaistīt vairāk pasažieru – tas attiecas uz kopīgu biļešu ieviešanu ar pašvaldībām. Tāpat pašlaik notiek PV pievienošanās e-talonam.

“Pasažieru vilciens” 2009.gadā strādāja ar nepilnu 50 miljonu latu apgrozījumu, kas ir 2008.gada līmenī, un aptuveni 390 tūkstošu latu zaudējumiem pretēji 1,125 miljonu latu peļņai gadu iepriekš.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas “Latvijas dzelzceļš” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri