Piektdiena, 15. augusts
Zenta, Dzelde, Zelda
weather-icon
+13° C, vējš 1.3 m/s, D-DA vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Šlesers un komanda sapinas melos par šofera dēla iecelšanu "Pasažieru vilciena" valdē

Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) un komanda ceturtdien sapinās melos par viņa šofera dēla Kaspara Upenieka iecelšanu ļoti labi apmaksātajā “Pasažieru vilciena” (PV) valdē, jo atklājies, ka patiesībai neatbilst ziņas par jaunā cilvēka īpašu izglītību vai pieredzi mārketingā, raksta laikraksts “Diena”.

Kā ziņots, Šlesers Latvijas Televīzijā apgalvoja, ka Upenieks amatā iecelts tāpēc, ka ir profesionālis savā jomā. Viņš valstij piederošā dzelzceļa pasažieru pārvadāšanas uzņēmumā atbildēs par mārketingu, kā tam līdz šim trūcis. Upenieks esot ieguvis izglītību, kas saistīta ar mārketingu, un viņa galvenais uzdevums būšot noskaidrot, ko domā klienti un kā uzlabot servisu.

“Diena” noskaidrojusi, ka Upenieks ieguvis bakalaura grādu Latvijas Lauksaimniecības universitātē organizāciju un sabiedrības pārvaldes socioloģijā. Programmas vadītāja Anda Grīnfelde sacījusi, ka programmas uzsvars ir uz vadības zinībām, piemēram, ekonomikas teoriju, ekonomikas socioloģiju, sabiedriskajām attiecībām. Mārketingu māca divos priekšmetos C jeb izvēles daļā. “Mārketinga speciālistus mēs negatavojam, bet tas, ka mūsu audzēkņi var izmantot priekšmetos gūtās zināšanas tālākajā darbā, nav noliedzams,” sacījusi Grīnfelde. Absolventi lielākoties strādājot pašvaldībās, “tā kā mums ir lauku un reģionālās attīstības aspekts”.

Ilgāko daļu darba mūža Upenieks pavadījis valsts darbā par policistu kārtībnieku un Valsts probācijas dienesta vecāko referentu. “Diena” šajā iestādē noskaidrojusi, ka viņa galvenais uzdevums bijis piespiedu darbos nodarbināto grēkāžu kontrole, piemēram, pārbaudot, vai viņi noteiktajā laikā parkā grābj lapas. “Ar mārketingu viņš noteikti nenodarbojās,” teikts dienestā. CV norādīts, ka viņa uzdevums bijis gatavot projektus tiesām un prokuratūrai par soda izpildi un aizstāšanu un pārstāvēt iestādi tiesā.
 
Pēc tam Upenieks nonācis sabiedriskās domas un citu pētījumu centrā “TNS Latvija”, kur viņš pēdējo gadu bijis projektu koordinators. Viņš atbildējis par pētījumu tehniskās puses uzraudzību, piemēram, intervētāju vadīšanu, jautājumu izskaidrošanu, paskaidrojusi uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Ginta Krivma. “Šajā jomā es varu teikt tikai vislabāko, jo ir darbinieki, par kuru aiziešanu no uzņēmuma cilvēki līksmo, un ir tādi, par ko skumst. Šis ir otrais gadījums,” sacījusi Krivma.

Šlesera preses sekretārs Ģirts Dripe, sazvanīts atvaļinājumā, apgalvojis, ka Upenieka kandidatūra “atbilda visām specifikācijām, kas vajadzīga šim darbam, jo viens no viņa pamatdarbiem valdē būs drošības jautājumi, piemēram, kā cīnīties pret vilcienu demolēšanu”. Konfrontējot viņa teikto ar Šlesera apgalvojumu, ka atbildības joma būs mārketings, Dripe atbildējis: “Tas arī. Nepiesienieties sīkumiem, kas ir pamatdarbs un kas nav.” Konkurss uz divu valdes locekļu vietām neesot rīkots, jo kandidatūras esot iesniegusi valde. Kritērijus, kādēļ arvien augošajā bezdarbā, uz ielas nonākot pieprasītiem speciālistiem, izvēlēti cilvēki, kuriem ar dzelzceļu nav sakara, neviens nosaukt neesot varējis.

Upenieka tēvs, Šlesera šoferis Elmārs Upenieks, kurš nesen bija iecelts cita Satiksmes ministrijas uzņēmuma “Latvijas autoceļu uzturētājs” padomē ar 900 latu algu, bet no tās aizgāja pēc mediju kritikas par Šlesera tendenci ministrijas uzņēmumos iecelt savējos pat bez izglītības un pieredzes, uz jautājumu, vai viņš lūdzis dēlam atrast darbu, paziņojis, ka šī ir “ģimenes lieta, kurā jums nav jārakājas”.
 

Staburags.lv bloku ikona Komentāri