Sēlpils piensaimnieku kooperatīvās sabiedrības kopsapulcē tās vadītājs Juris Driķis teica paldies kooperatīva biedriem par sadarbību, tajā skaitā vairākiem, kas tādi bijuši teju 30 gadus. Viņš valdes priekšsēdētāja amatā ir 10 gadus. Apaļu jubileju sabiedrība svinētu nākamajā gadā. Fiziski kooperatīvs savu darbību beidza septembra beigās un jau oktobrī lielākā daļa biedru pienu pārdeva uzņēmumam SIA “Jēkabpils piena kombināts”.
Pienu Sēlpils piensaimnieku kooperatīvajai sabiedrībai nodeva arī daudzi Seces un Staburaga puses piensaimnieki. Sapulcē bija 20 no kopumā 54 kooperatīva biedriem un viņu pārstāvji. Pienu pēdējā laikā nodeva vien mazāk kā puse no viņiem. Sapulcē bija divi jautājumi — vadības ziņojums un sabiedrības darbības izbeigšana un likvidācijas uzsākšana, tajā skaitā likvidatoru iecelšana. Kooperatīva vadītājs, secietis Juris Driķis, informējot par šogad deviņos mēnešos paveikto, teica, ka kooperatīvs no saviem biedriem iepircis teju 900 tonnas piena, kas ir nedaudz vairāk kā šādā laika posmā pērn. Šogad sadarbību ar kooperatīvu pārtraukuši septiņi piena ražotāji, no kuriem pieci saistībā ar veselības problēmām un cienījama vecuma sasniegšanu. Klāt nav nācis neviens jauns biedrs. Šogad vidējā piena iepirkuma cena kooperatīvā bijusi 42 centi par kilogramu. Biedrības grāmatvedības bilance uz 1. oktobri rāda, ka neto apgrozījums bijis 433 tūkstoši eiro. No šīs summas peļņa ir 7 tūkstoši eiro. Uz kooperatīva likvidācijas brīdi tam nav neviena kredīta, kā arī nav nodokļu parādu. Toties uz šo brīdi kontā ir 20 tūkstoši eiro. Lielākie izdevumi būs saistīti ar darbinieku atvaļinājuma un atlaišanas pabalstu izmaksām, kā arī dažādiem remontiem. Kooperatīvam pieder pienotavas ēka un tai piegulošā zeme, kā arī divi atsevišķi zemes gabali. Oktobra beigās kooperatīvs bija norēķinājies ar saviem biedriem par pienu, kas nodots līdz septembra otrajai pusei.
Abonē digitālo saturu pirmajām 4 nedēļām par 0.99€*
Digitālā satura abonementiem būs pieeja unikālam izdevniecības saturam, kur tiks atspoguļoti notikumi un procesi vietējos novados. Raksti, intervijas, bilžu galerijas, video saturs, kā arī par 90% mazāk reklāmas.