
Bedraini ceļi ir Latvijas lauku reģionu skarbā ikdiena, taču Jaunjelgavā šis posts ir kļuvis par savdabīgu, un nepievilcīgu pilsētas vizītkarti. Katru nedēļu mēroju ceļu pa Jelgavas, Brīvības un Jēkabpils ielām vismaz četras reizes, un šis maršruts man kļuvis par savdabīgu izdzīvošanas skolu. Esmu jau intuitīvi iegaumējis katru grambu — kur drošāk turēties pie ielas labās malas un kuras lamatas apbraucamas pa kreiso pusi.
Katra bedre ir kā monēta eiro krājkasītē, un šo krātuvi nākas iztukšot autoservisā, apmaksājot kārtējo stūres iekārtas remontu vai ritošās daļas mezglu nomaiņu. Šāds pilsētas “sejas vaibsts” nav tikai tehniska ķibele, bet gan ielaists neglītums, par kuru pamatoti sašutis ir ne viens vien vietējais iedzīvotājs.
Redakcija saņēma jautājumu no kāda jaunjelgavieša, kurš vēlas aktualizēt ilgi neatrisinātu problēmu ar Jaunjelgavas maģistrālajām ielām un nenormālo kravas auto satiksmi.
Lasītājs raksta: “Pašvaldība izliekas nedzirdam vietējo iedzīvotāju saucienus pēc palīdzības par ielas komunikāciju aku vāku remontu. Nu jau vismaz trīs gadus aku vāki ir pamatīgi iegrimuši un rada troksni un vibrācijas tā, ka ne dienā, ne naktī iedzīvotāji nevar uzturēties savos mitekļos, jo kravas auto plūsma ir bez apstājas. Vistrakākā situācija ir Jēkabpils ielā, kur satiksme notiek abos virzienos. Namu īpašumi blakus ielai tiek bojāti gan ar uzmesto lietus ūdeni, gan pastāvīgajām kravas auto radītajām vibrācijām. Uzstādīto zīmi “Ātruma ierobežojums 30” neviens neievēro. Arī policija šeit neuzrauga situāciju, bet gan sēž ērti savā auto pie kultūras nama Jelgavas ielā, kur ir gājēju pāreja. Savukārt Jēkabpils ielā nav ne pārejas, ne luksofora, ne radara, bet šīs lietas jau gadiem tiek prasītas pašvaldības pārstāvjiem.
Problēmas pagaidu risinājums būtu uzstādīt Jēkabpils ielā pārvietojamo vai stacionāro fotoradaru, kas kravas auto šoferiem liktu samazināt braukšanas ātrumu.
“Staburags” ir kā pēdējais salmiņš iedzīvotāju saucieniem pēc palīdzības, jo no pašvaldības puses ir klusums!”
Jaunjelgava apvienības pārvaldes vadītājas pienākumu izpildītāja Signe Gaigalniece saka, ka Jaunjelgavas pilsētā plānots veikt ielu infrastruktūras uzlabošanas darbus, paceļot un izlīdzinot 29 akas līdz asfalta seguma līmenim. Šie darbi, ko finansē pašvaldība, prioritāri tiks veikti vietās, kur pašreizējā situācija ir vissliktākais, un tos iecerēts pabeigt līdz 2026. gada maija beigām.
Lai uzlabotu braukšanas kvalitāti un novērstu asfalta seguma bojājumus, Jaunjelgavā izlases veidā izvēlētas vairākas kritiskas vietas, kurās kanalizācijas akas tiks paceltas un pielāgotas asfalta līmenim. Pašvaldība jau ir noslēgusi līgumu par darbu izpildi.
Lielākais darbu apjoms plānots Jēkabpils ielā, kur akas tiks sakārtotas pie namiem numur 36, 27, 19, 17, 17a un citur. Šobrīd noslēgtais līgums paredz, ka darbu izpildes termiņš ir 2026. gada 31. maijs.
Iedzīvotājiem aktuālo jautājumu saistībā ar ātruma ierobežojuma zīmju izvietošanu, fotoradaru uzstādīšanu vai tranzītielu seguma vispārēju atjaunošanu šobrīd vēl skata. Pašvaldība skaidro, ka šo jautājumu risināšanai nepieciešams precīzi definēt atbildības jomas starp vietvaru un citām institūcijām, tāpēc konkrēti solījumi šajā saistībā pagaidām netiek sniegti, lai neizplatītu nepārbaudītu informāciju.