Kāpēc centralizēto eksāmenu rezultāti slikti matemātikā?
08:1913.07.2024
www. staburags.lv
2220
Dalies:
Centralizēto eksāmenu rezultātus jau saņēmuši 9. klases beidzēji. Arī šogad vislabākie rezultāti vērojami angļu valodas pārbaudījumā, sliktākie — matemātikā. Zināms, ka vismaz 10%, kas bija jāiegūst, lai eksāmens būtu nokārtots, nav spējuši sasniegt 654 skolēni. — Kāpēc, jūsuprāt, tādi rezultāti? Kas būtu jādara, lai matemātikā skolēnu sekmes, līdz ar to arī sniegums eksāmenos, uzlabotos?
EDĪTE DĀBOLA,
Neretas Jāņa Jaunsudrabiņa vidusskolas direktora vietniece izglītības jomā, matemātikas skolotāja
— Mūsu skolā, sākot no 6. klases, matemātiku mācām divas skolotājas, piebilstot, ka es pati kā direktores vietniece drīkstu mācīt tikai vienai klasei, visām pārējām klasēm māca otra skolotāja. Arī matemātiku 9. klasei mācīja otra skolotāja, tādēļ lūdzu arī viņai izteikt savu viedokli.
Mūsu skolas devītklasnieki visi tika galā ar matemātikas eksāmena uzdevumiem. Par mūsu 9. klasi — skolēnu eksāmenu rezultāti ir atbilstoši ikdienas rezultātiem.
Runājot vispārīgāk, vispirms ir vērts izvērtēt skolēnu tekstpratību — prasme izlasīt uzdevuma nosacījumus, izprast, izvērtēt atbilstošas stratēģijas uzdevumu risināšanai. Pateicoties mūsu digitālajam laikmetam, skolēni ir raduši sevi piespiest darīt vairāk, padomāt ilgāk, vajag uzreiz un ātri. Tam skolēni ļoti veiksmīgi izmanto digitālās iespējas, ieskaitot mākslīgo intelektu. Ļoti liela daļa bērnu mazāk vai vairāk spēlē dažādas datorspēles, arī tur viss notiek ātri.
Abonē digitālo saturu pirmajām 4 nedēļām par 0.99€*
Digitālā satura abonementiem būs pieeja unikālam izdevniecības saturam, kur tiks atspoguļoti notikumi un procesi vietējos novados. Raksti, intervijas, bilžu galerijas, video saturs, kā arī par 90% mazāk reklāmas.